|
کدخبر: 319395

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

حال بد بورس ادامه دارد/ خبرهای مهم در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲,۱۰۷,۳۰۳ واحد رسید و با ریزش بیش از ۳ هزار واحد، ارزش کلی بازار را به طور قابل توجهی کاهش داد. این رویداد نشانگر ناراحتی و نگرانی سرمایه‌گذاران درباره وضعیت بازار بورس بود و به علت افت چشمگیر در ارزش سهام، بازار تحت تأثیر قرار گرفت.

اقتصاد حال بد بورس ادامه دارد/ خبرهای مهم در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۱ بهمن ماه، بورس با کاهش قیمت‌ها در شاخص کل بورس تهران مواجه بود و ارزش سهام‌ها در آن روز کاهش یافت. این وضعیت باعث تغییر رنگ بسیاری از نمادهای معاملاتی شد و آنها به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز نشانگر کاهش قیمت نسبت به قیمت قبلی سهم است و این نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار می‌باشد. این وضعیت احتمالاً ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران است که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی، در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس می‌تواند ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر قابل مشاهده‌ای بر بازار سرمایه دارد.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، پارسان، فخوز، وبملت، سدشت، شستا و تپیکو تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با ریزش ۱۶۹۸ واحدی به ۷۳۲ هزار و ۷۱۵ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۳,۱۹۷,۵۰۲.۳۷۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۴,۸۵۲.۸۹۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۸۳۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، هرمز، وسپهر، انتخاب، شگویا، فصبا و وهور هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت باید حمایت موثری از سرمایه سهامداران داشته باشد تا نقدینگی‌ به سمت بازار سرمایه هدایت شود.

وزیر اقتصاد: از صنایع بزرگ دعوت شده با مشارکت خود وارد حوزه توسعه میادین گازی شوند تا گازی که از این میادین تولید می‌شود با اولویت به تامین خود آن صنایع یا پتروشیمی‌ها اختصاص پیدا کند.

مدیرکل توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک وزارت نیرو: نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر می‌توانند بازوی کمکی مناسبی برای دولت به منظور رفع این چالش باشند.

رئیس مجمع ملی صنعت مسکن: با تکیه بر ظرفیت‌های بازار سرمایه و ابزارهای مالی متنوع در آن می‌توان منابع خرد مردم را به سمت تولید مسکن هدایت داد.

کارشناس بازار سرمایه: کرادفاندینگ این امکان را می‌دهد تا سرمایه‌گذاران با جذب حمایت مالی از افراد مختلف، منابع لازم برای اجرای طرح‌ها و ایده‌های خود را تأمین کنند.

تحلیگر بازارهای مالی: طبق ماده ۲۹ دستورالعمل حاکمیت شرکتی، تمامی گزارش‌ها و اطلاعات از جمله صورت‌های مالی سالانه و... باید در زمان‌های مقرر طبق قوانین قبل از برگزاری مجمع پس از افشا در سامانه‌های رسمی به منظور حفظ منافع سهامدار در اختیار عموم سهامداران قرار گیرد.

 ارزیابی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۴

صندوق بین‌المللی پول ارزیابی خود در مورد میزان رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴ را تا حدی افزایش داد و پیش‌بینی کرد، تورم در مقایسه با انتظارها زودتر کاهش می‌یابد.

ریل‌گذاری نوین برای دانش بنیان‌‎ها از طریق بازار سرمایه

سید مهدی علم‌الهدی، معاون توسعه بازار فرابورس گفت: شرکت‌هایی که تا کنون به دلایل متعدد اعم از نوین بودن صنعت، سودآوری متوسط قادر به حضور در بازار فرابورس نبودند اکنون با راه‌اندازی بازار نوآفرین، فضای لازم برایشان مهیا شده است.

امنیت در سرمایه‌گذاری، مهم‌ترین مزیت بورس

یعقوب رضا زاده، دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر این که ایجاد یک بازار سرمایه قوی و کارآمد زیرساخت اساسی تامین مالی بلندمدت هر کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای بورس، امنیت در سرمایه‌گذاری است.

  • حامد ارسالی در

    اون طرف آبها که سرفه میکنه این طرف آبها طوفان میشه .

  • ناشناس ارسالی در

    کجا رفتند اون افرادی که معتقد بودند بور س وابسته به دلار هست!!!!!
    دلار پر واز کرده ولی یورس سقوط!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    کجا رفتند اون افرادی که معتقد بودند بور س وابسته به دلار هست؟!!!!! دلار پرواز ک رده ولی بورس سقوط!!!!!!!
    چند ر وز دیگه که دلار حدود ۲۰۰_۳۰۰ تومان کاهش پیدا میکنه ، بورس هم قرمز و منفی میشه که کارشناسان می آیند و علت قرمز پوشی ب ورس را کاهش قیمت دلار اعلام می کنند!!!!! !
    نتیجه ، بورس فقط در زمانی که دلار کاهشی میشه با دلار چسبندگی پیدا میکنه و نه هنگام افزایش قیمت !!!!!

  • مالباخته ارسالی در

    با یه مشت راهزن طرفیم یه مشت یاغی

  • ناشناس ارسالی در

    کجا رفتند اون افرادی که معتقد بودند بور س وابسته به دلار هست؟!!!!! دلار پرواز ک رده ولی بورس سقوط!!!!!!!
    چند ر وز دیگه که دلار حدود ۲۰۰_۳۰۰ تومان کاهش پیدا میکنه ، بورس هم قرمز و منفی میشه که کارشناسان می آیند و علت قرمز پوشی ب ورس را کاهش قیمت دلار اعلام می کنند!!!!! !
    نتیجه ، بورس فقط در زمانی که دلار کاهشی میشه با دلار چسبندگی پیدا میکنه و نه هنگام افزایش قیمت !!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    اخه چرا به این بازار بورس میگید؟؟؟
    بگید بازار دستوری دولت!

  • سهام داران کشور ارسالی در

    چنان رشدی کنه بورس در سال اینده ک تمام بازار ها شوکه بشن

  • ناشناس ارسالی در

    جمعش کنید بابا دلار بالا می ره بورس کشور می ریزه حداقل درجا بزنه ریزش دیگه یعنی چی ؟

  • امید یوسف زاده ارسالی در

    روی سخنم با اون ایوب رضازاده هست.امنیت د ر بورس؟!!!!!!!!چرا حرف خنده دار میزنی از کدوم امنیت حرف میزنی ؟؟؟؟؟؟؟؟بعد ۵سال ۶ ۰درصد پولمون دود شد رفت روهوا بعد شما به مردم میگی امنیت!!!!!!مردم خودشون ته داس تان رو دیدن.اگه ماهی یه زمین هم بنام مرد م بکنید دیگه وارد بورس نمیشن.جمعش کنید ا ین بورس رو ،ایران رو چه به داشتن بورس!

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت به دولتی که فقط به فکر خودشه و دم ا ز ملت میزنه،هر بلایی دوست دارن سرمون میا رن و توقع مشارکت تو انتخابات دارن،آقای ر ئیسی توکه دم از صندوق تثبیت میزدی و وا سه خودت رای جمع کردی الان کجا تشریف داری ؟ با اعتماد ما چه کردی؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها