|
کدخبر: 319076

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

رشد کم سرعت در بورس / کدام نمادها در صدر بودند؟

امروز ۸ بهمن ماه شاخص کل بورس تهران با صعود ۳ هزار واحدی به سطح ۲,۱۲۳,۴۶۴ واحد رسید و ارزش کلی بازار بورس نسبتاً افزایش یافت. این افزایش نشانگر نگرانی و ناراحتی سرمایه‌گذاران درباره وضعیت بازار بورس بود و به علت رشد محدود در ارزش سهام، بازار تحت تأثیر قرار گرفت.

اقتصاد رشد کم سرعت در بورس / کدام نمادها در صدر بودند؟

در روز هشتم بهمن ماه، بورس ایران شاهد رشد شاخص کل بود و قیمت سهام نیز در این روز افزایش یافت. این روند باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام‌ها در صفحه نمایش شد و آنها به رنگ سبز درآمدند. رنگ سبز در نمادها نمایانگر این است که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک به ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند شستا، شپنتا، سدشت، ثشاهد، شپدیس، کگل و فملی تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۸ بهمن ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۷۱۲۲ واحدی به ۷۴۰ هزار و ۴۴۸ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۳,۸۹۹,۹۷۷.۶۳۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۲,۵۷۸.۷۹۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۹۸۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز هرمز، شگویا، آریا، سامان، خاور، انتخاب و زاگرس هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۸ بهمن ۱۴۰۲

 نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس: شناخت کافی از بازار سرمایه تنها با کسب دانش و سواد مالی از بازارهای مالی امکانپذیر است.

وزیر نفت از تزریق ۸۵۱ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت اقتصاد: بورس با توجه به شفافیت، زیرساخت‌ها و بسترهای موجود می‌تواند محل مناسبی برای فروش و مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت باشد.

کارشناس کسب‌وکارهای نوین: کرادفاندینگ  یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای کمک به تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ است.

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه: ۱۱ ناشر سود سنواتی و جاری صاحبان سهام خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام برای ۵۰۲ هزار سهامدار در اولین هفته بهمن ماه واریز کردند.

نمایندگان مجلس به صندوق توسعه حمل‌ونقل کشور اجازه دادند با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار برای تکمیل و یا احداث طرح‌های انتفاعی بخش حمل‌ونقل از طریق ‌تأسیس صندوق طرح(پروژه) اقدام کند.

 نمایندگان مجلس براساس ردیف (۸) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۳، حساب یارانه و سهام عدالت را ضامن پرداخت تهسیلات بانکی کردند.

 تاثیر تیپ‌های شخصیتی در تصمیمات سرمایه‌گذاران

 یک اقتصاددان و استاد دانشگاه در یادداشتی برای(سنا)، نوشت: ویژگی‌های رفتاری هر فرد می‌تواند در مسیر سرمایه‌گذاری، سرمایه او را به خطر بیندازد. این در حالی است که با شناخت از تیپ شخصیتی و آگاهی نسبت به سوگیری‌های خود می‌توانیم در مسیر درست تصمیمات مالی قرار بگیریم. تیپ‌های شخصیتی سرمایه‌گذاران تاثیر بسزایی در تصمیمات آن‌ها دارد و می‌تواند نتیجه‌ سرمایه‌گذاری‌ را تغییر دهد و بر روند بازار تاثیر مستقیم دارد.

اوراق گام ابزاری برای برنامه‌ریزی بلندمدت تولید و فروش بنگاه‌ها

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: استفاده از اوراق گام برای تامین مالی فروشندگان در طول زنجیره به ویژه در قالب قراردادهای پریمیوم با امکان برنامه‌ریزی بلندمدت و به منظور تولید و فروش بسیار حائز اهمیت است.

جایگاه بازار سرمایه در تامین مالی بلندمدت پروژه‌ها

محمد شیریجیان، معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: برای کاهش فعالیت‌های سفته‌بازانه و سودجویی‌ دلالان نمی‌توان به طور صرف به عرضه‌های اولیه یا افزایش توجه کرد بلکه باید ابزارهای تامین مالی را متنوع و متکثر ساخت.

  • ناشناس ارسالی در

    خودتون را مسخره کردین ؟؟ این ۱۰۰۰ یا ۲۰ ۰۰ و ۳۰۰۰ و حتی ۱۰۰۰۰ واحد سبز و مثبت در برابر اون ۸۰ هزار واحددقرنز و منفی ع ددی قابل قبول و رضایتمندی نیستند . خاندو زی ، فرزین و عشقی ***که با حقوقی ها و ر انت خواران هم کاسه و هم آخور شدند بورس ر و نابود کردند. بورسی که در واقع موتور م حرکه ی اقتصاد کشور هست. سرمایه ها به سم ت دلار ، سکه‌، طلا، خودرو، زمین و ملک سرایر شده . تیم اقتصادی ضعیف و بی سواد دولت دلال بازی و سفته بازی را رواج دادن د .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها