|
کدخبر: 318246

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس متوقف شد / «وامید» در صدر نمادهای تاثیرگذار

در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران با یک کاهش ۹۹۰ واحدی به سطح ۲,۱۸۵,۹۷۹ واحد رسید. این افت قابل توجه نشانگر کاهش قابل توجهی در ارزش کلی بازار بورس در آن روز است.

اقتصاد بورس متوقف شد / «وامید» در صدر نمادهای تاثیرگذار

در روز بیست و هفتم دی‌ماه، بازار بورس ایران با روبرو شدن با کاهش شاخص کل، قیمت سهام‌ها نیز در این روز کاهش یافت. این روند منجر به تغییر رنگ نمایشگر بسیاری از نمادهای معاملاتی شد که به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز در نمادها نشان می‌دهد که قیمت فعلی سهم کمتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این وضعیت ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران باشد که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی، در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس ممکن است ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر آن‌ها بر بازار سرمایه قابل مشاهده است.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً کاهش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش نسبی رخ داد و شاخص کل نزدیک ۱ هزار واحد ریخت. نمادهای بورسی مانند وامید، فولاد، فملی، حکشتی، اخابر، شتران و سدشت تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۷ دی ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۶۹۸ واحدی به ۷۶۲ هزار و ۳۳۹ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش نزدیک به ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۶,۲۰۸,۶۵۸.۵۷۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۲,۵۴۲.۸۳۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۲۹۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز فصبا، آریا، زاگرس، بپاس، سرچشمه، بساما و ثپردیس هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۷ دی ۱۴۰۲

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از تصویب مصوبه این کمیسیون برای جلوگیری از خام فروشی مواد خام خبر داد.

سخنگوی اقتصادی دولت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد برای رفع موانع اجرای فرایند تجدید ارزیابی دارایی‌ها از مشوق‌های دولتی بهره گرفته شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از صدور اولین ضمانت‌نامه به‌منظور  تامین مالی جمعی برای صنایع کوچک خبر داد.

تحلیگر بازار های مالی: با تسریع در روند تأیید صلاحیت حرفه‌ای مدیران، سهامداران نسبت به این که مدیران جدید در زمان طلایی شرایط سکان هدایت مجموعه‌ها را به عهده دارند اطمینان حاصل کنند.

کارشناس بازار سرمایه: توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و ورود مردم به بازار سرمایه، زمینه‌ای برای کمک به تامین مالی سایر حوزه‌ها از جمله «هنر» از طریق بازار سرمایه خواهد بود.

 سازمان امور مالیاتی کشور پیرامون اجرای ماده ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴، اطلاعیه‌ای صادر و اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده را اعلام کرد.

جزئیات واریز بدون سقف وجوه به حساب‌ کارگزاری‌ها / ۲ راه حل واریز برای اشخاص زیر ۱۸ سال

سرپرست مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به جزییات واریز بدون سقف وجوه به حساب‌ کارگزاری‌ها اعلام کرد: با تعامل سازمان بورس و بانک مرکزی، مقرر شد واریز وجوه به حساب‌های کارگزاری از سوی سهامداران صرفا از طریق حساب‌ شخصی صورت گیرد.

 تداوم روند کاهشی قیمت مسکن با اجرای قوانین مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس، کاهش قیمت مسکن در ماه اخیر را ناشی از رکورد بازار و کاهش فعالیت سوداگران دانست و گفت: پیش بینی می‌شود در صورت اجرای دقیق قوانین مجلس در حوزه مسکن و افزایش سرعت ساخت و سازها، شاهد تداوم روند کاهشی قیمت مسکن خواهیم بود.

جذابیت شرکت‌های لبنی با تجدید ارزیابی دارایی‌ها

یک کارشناس بازار سهام اظهار داشت: تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌تواند جذابیت قابل توجهی برای بعضی شرکت‌ها به ویژه صنعت لبنی ایجاد کند.

بهبود کفایت سرمایه ۱۴۰ هزار میلیاردی بانک‌های دولتی تا پایان اسفند عملیاتی می‌شود

 وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد : بانک کشاورزی ۸ هزار میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن ۹ هزار میلیارد تومان، بانک صادرات ۴ هزار میلیارد تومان، بانک توسعه صادرات ۵ هزار میلیارد تومان، پست بانک ۲ هزار میلیارد تومان، بانک رفاه ۱۰ هزار میلیارد تومان، بانک ملت ۳۵ هزار میلیارد تومان، بانک قرض الحسنه مهر ۳۵۰۰ میلیارد تومان، بانک تجارت ۱۲ هزار میلیارد تومان، بانک اقتصاد نوین ۳ هزار میلیارد تومان و بانک‌های ملی و سپه مجموعا ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهند داشت و ۱۴۰ هزار میلیارد بهبود کفایت سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت تا پایان اسفند خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها