|
کدخبر: 317690

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

صعود پر قدرت در بورس / «پارسان» صدرنشین شد + نقشه بازار

در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲، بازار سهام با افزایش ۱۴۵۹۱ واحد به پایان رسید و شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز به سطح ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد رسید.

اقتصاد صعود پر قدرت در بورس / «پارسان» صدرنشین شد + نقشه بازار

در جریان معاملات بورس امروز، سهام شرکت پارسان با بازدهی بالا، به طور قابل توجهی در قیمت خود رشد کرد. این شرکت با رنگ سبز در لیست سهام‌های مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت. افزایش قیمت سهام شرکت فارس در طول معاملات روزانه، بهبود ارزش سهام آن را نشان می‌دهد. همچنین، شاخص کل بورس نیز در پایان این روز با رشد قابل توجهی همراه بود که نشانگر بهبود کلیت بازار و سودآوری برای سرمایه‌گذاران است.

در روز شنبه، بازار بورس با رشد صعودی آغاز شد و در طول روز این رشد ادامه یافت تا به نزدیکی سطح ۷ هزار واحد برسد. در این روند، نمادهای شرکت‌های پارسان، وبملت، فملی، شبندر، فولاد، خودرو و شپنا تأثیرات مثبت و منفی داشته و باعث کاهش نسبی شاخص کل بورس شدند. تحلیلگران بازار بورس بر پتانسیل رشد آینده بازار تأکید کرده و اعتقاد دارند که تک سهم‌های هر گروه قابلیت رشد بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۰ دی ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه روند رشد بیشتر یافت تا با رشد ۴۶۳۸ واحدی به ۷۶۳ هزار و ۲۱۱ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۵,۶۷۸,۹۴۶.۶۷۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۹,۲۱۱.۳۸۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۹.۶۲۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز انتخاب، فزر، پخش، حگهر، خاور، سرچشمه و تجلی هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۰ دی ۱۴۰۲

 مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد از اتمام شناسایی و انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های تحت کنترل بخش عمومی و یا دولتی تا پایان سال جاری خبر داد.

 مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار: از ابتدای سال تاکنون برای ۱۳ شرکت و جمعاً به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان مجوز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شده است.

 مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی: ابزارهای بازار سرمایه به جذب سرمایه‌های خارجی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

 معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا: ارزش معاملات بورس کالا در ۹ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۷۰ درصدی مواجه بوده است.

 رئیس هیات عامل ایمیدرو: صنعت فولاد در پنج‌سال اخیر توانسته رشد ۸ درصدی را به ثبت برساند

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد: ۲۶ هزار قطعه در زنجیره فولاد شناسایی شده و اکنون بومی سازی‌های آن‌ در حال انجام است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و املاک شهر ساوه: تامین مالی از طریق بازار سرمایه به واسطه انتشار اوراق و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه املاک و مستغلات می‌تواند روند تامین مالی، سرعت تکمیل پروژه‌ها را نیز ارتقا بخشد.

کارشناس بازار سرمایه: با توسعه ابزارهای مالی می‌توان به حرفه‌ای‌تر شدن بازار سرمایه و جذب سرمایه‌گذاران جدید در این بازار کمک کرد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه: از اوایل سال جاری تا پایان هفته ابتدایی دی ماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۴۸۳ گواهی‌ تمکن مالی صادر شده که از این تعداد ۹۳۳۶ گواهی به صورت الکترونیک بوده است.

جلسه شورای مشورتی سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد

 جلسه شورای مشورتی سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور جمعی از روسای سابق این سازمان، مدیران عامل پیشین ارکان بازار سرمایه و برخی از صاحب‌نظران برگزار شد.

هدایت سرمایه‌های سرگردان به بخش تولید با توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توان بخش عظیمی از سرمایه‌های سرگردان را به سمت تامین مالی پروژه‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری و رشد تولید هدایت کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها