|
کدخبر: 319217 هادی خرسند

گفتگوی گسترش نیوز با مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب؛

اتو اکسپوی تهران میزبان خودروهای وارداتی شد / حضور ۲۵ خودروساز داخلی در نمایشگاه خودرو تهران

تقدسی نژاد گفت: بحث واردات خودرو از طرف دولت و مجلس اقدام خوبی بود که شروع شده است و رونمایی از خودروهای وارداتی هم در همین نمایشگاه انجام خواهد شد. تمرکز نسبت به خودروهای برقی هم داشتیم و برنامه‌های جانبی متعددی هم برای این دوره از نمایشگاه خودرو تعریف شده است. هم زمانی اش با دهه فجر را در نظر گرفتیم و فعالیت های فرهنگی نیز در این دوره داریم.

اقتصاد اتو اکسپوی تهران میزبان خودروهای وارداتی شد / حضور  ۲۵ خودروساز داخلی در نمایشگاه خودرو تهران

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران به صورت رسمی امروز ۹ بهمن ۱۴۰۲ افتتاح شد. روز اول این نمایشگاه برای بازدید خبرنگاران صنعت خودرو اختصاص دارد. پنجمین نمایشگاه خودروی تهران توسط کانون ایران نوین در شهر آفتاب برگزار می‌شود. این نمایشگاه پس از گذشت ۲۰ ماه از دوره قبل، دوباره در شهر آفتاب برگزار شد. نمایشگاه خودروی تهران به عنوان بزرگترین گردهمایی خودروسازان و فعالان صنعت خودرو در این سال‌ها شناخته می‌شود.

تقدسی-نژاد

در خصوص برگزاری این نمایشگاه عباس تقدسی نژاد، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز گفت: پنجمین نمایشگاه خودرو تهران امروز ۹ بهمن ماه در شهر آفتاب  افتتاح شد. این نمایشگاه تا ۱۵ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. پنجمین دوره نسبت به دوره چهارم  ۳ برابر رشد فضای فیزیکی دارد و به لحاظ ظرفیت شرکت های حاضر در نمایشگاه  به همین میزان تناسب رشد داشتیم. همه خودروسازهای داخلی به جز شرکت سایپا حضور دارند.

تقدسی نژاد اظهار کرد: بحث واردات خودرو از طرف دولت و مجلس اقدام خوبی بود که شروع شده است و رونمایی از خودروهای وارداتی هم در همین نمایشگاه انجام خواهد شد. تمرکز نسبت به خودروهای برقی هم داشتیم و برنامه‌های جانبی متعددی هم برای این دوره از نمایشگاه خودرو تعریف شده است. هم زمانی اش با دهه فجر را در نظر گرفتیم و فعالیت های فرهنگی نیز در این دوره داریم.

وی افزود: پیش بینی می شود که نمایشگاه مخاطب پذیر از جنس خودرویی و مردم باشد. تبلیغات خوبی انجام شده است. حوزه خودرو همیشه جذابیت دارد و با مطرح شدن مسئله واردات جذابیت بیشتری پیدا کرده است. مردم تشنه اخبار جدید هستند. یک شروع جذاب برای موضوع خودرو در سال آینده خواهد بود.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در ادامه گفت: بهمن ماه مناسب ترین تاریخ برای برگزاری این نمایشگاه است. خودروسازان تعاملات تجاری دارند و دعوت از هئیت های تجاری مختلف صورت گرفته است. از تبلیغات تلویزیونی و ظرفیت‌های وزارت امور خارجه و صمت برای معرفی نمایشگاه استفاده شده است. مجموعه این اقدامات و حوزه بازاریابی  شرکت‌های تولید کننده، اثر خوبی داشته است.

تقدسی نژاد تاکید کرد: ایران به عنوان تولید کننده و صادرکننده خودرو در دنیا شناخته نمی شود. برای دعوت از هیئت های تجاری برای عناوین نمایشگاهی است که به دنبال مشتری و صادرات باشیم. ظرفیت صادراتی در حوزه خودرو نداریم.  بیشتر نگاه تولید داخل برای مصرف داخل و صادرات محدود به کشورهای همسایه است. البته ارتباط کشورهای داخلی و خارجی برای اما به نظرم ارتباط شرکت های داخلی و خارجی برای رونق تولید  و ارتقا سطح کیفی تولیدات داخل یکی از موضوعات جدی این نمایشگاه است.

وی افزود: نزدیک به ۲۵ شرکت داخلی در این دوره حضور دارند و برندهایی مثل شرکت تویوتا، کیاموتور در این دوره حضور دارند. حضور کمرنگ برندهای خارجی به واسطه تحریم ها و ممنوعیت بحث واردات خودرو است. ۵ سال در کشور شرایط واردات محدود بود و بازگشایی واردات تازه شروع شده است. در نتیجه نمی توان انتظار داشت که این ۵ سال گذشته یک دفعه جبران شود.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در پایان گفت: در شرایطی که به تازگی شاهد باز شدن واردات خودرو هستیم، همین تعداد برند قابل دفاع است و باید بررسی شود که در سال آینده چقدر تعداد خودروسازهای خارجی حاضر در نمایشگاه افزایش پیدا کرده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها