|
کدخبر: 318995

واردات خودرو/واردات خودرو جانبازان/خودرو

یک امتیاز ویژه برای جانبازان / مجلس آستین ها را بالا زد

دولت برای حمایت از جانبازان و تسهیل در زندگی آنها در حوزه خودروسازی، سیاست‌های خاصی را اجرا کرده است. از جمله این سیاست‌ها، مجوز واردات خودروهای از کشورهای دیگر توسط جانبازان است. جانبازان می‌توانند با استفاده از این مجوز، خودروهای مورد نیاز خود را وارد کنند.

اقتصاد یک امتیاز ویژه برای جانبازان / مجلس آستین ها را بالا زد

واردات خودرو توسط جانبازان در ایران یکی از مسائل مهم در حوزه خودروسازی و جانبازان است. در ایران، جانبازان افرادی هستند که در جبهه‌های نبرد شرکت کرده و در دفاع از کشور خدمت کرده‌اند و به دلایل مختلفی مانند آسیب‌های جسمی یا روانی در طول خدمت خود آسیب دیده‌اند.

قانونی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران تصویب شد که واردات خودرو برای جانبازان آزاد شود. بر اساس این قانون، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده است که به جانبازانی که بیش از ۵۰ درصد ایثارگری را به جان می‌خرند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو را با رعایت قوانین و مقررات صادر کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز شنبه هفتم بهمن ۱۴۰۲ و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب جزء ۱۰ بند ث تبصره ۱۳ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«۱۰- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده (۴۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۸۶/۴/۳ استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه نماید. در خصوص سایر مشمولان ماده (۴۵) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بند (ث) این تبصره برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد.

گزارش عملکرد این بند توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.»

برخی از جوانب قابل توجه در مورد واردات خودرو توسط جانبازان عبارتند از:

  1. مزایای اجتماعی: واردات خودرو توسط جانبازان می‌تواند بهبودی در شرایط زندگی آنها ایجاد کند. خودرو، ابزاری است که به جانبازان کمک می‌کند تا به راحتی به مقاصد مختلف بروند، به مراکز درمانی مراجعه کنند و فعالیت‌های روزمره خود را بهبود بخشند. این ویژگی می‌تواند بهبودی قابل توجهی برای کیفیت زندگی آنها به همراه داشته باشد.

  2. تسهیل در حمل و نقل: برخی از جانبازان با دریافت مجوز واردات خودرو، قادر خواهند بود به راحتی و بدون وابستگی به سرویس‌های حمل و نقل عمومی، به مقاصد مختلف بروند. این امر می‌تواند به آنها استقلال و استقلال بیشتری در حرکت و جابجایی خود بدهد.

  3. محدودیت‌ها و مقررات: واردات خودرو توسط جانبازان همچنان تحت محدودیت‌ها و مقررات قرار دارد. دولت ممکن است تعرفه‌ها و محدودیت‌هایی برای واردات تعیین کند. همچنین، برای واردات خودرو، جانبازان نیاز به اخذ مجوزهای مربوطه از مراجع ذیصلاح دارند.

  4. تأمین منابع مالی: جانبازان برای واردات خودرو نیازمند تأمین منابع مالی هستند. این منابع مالی می‌تواند از منابعبارت است که جانبازان دریافت می‌کنند، از طریق سازمان‌ها و نهادهای مربوطه تأمین شود. البته، دولت نیز ممکن است اقداماتی را برای حمایت مالی از جانبازان در واردات خودروها انجام دهد.

منبع: ایسنا
  • علی عسکری ارسالی در

    در سریال طنز کمربند هارا ببندید همه پاس هارا میدادند به فتحعلی اویسی..عربه میگفت یک پاس هم به ما بدهیدحالا ماهم چند سال اسارت و شکنجه و گرسنگی و شلاق و دوری از خانواده و غم غربت کشیده ایم خوهشمندم یک پاس هم به ما بدهید یه خودرو هم به ما بده یدحتی ایرانی..اگرداغ دل بود ما دیده ایم یک ازاده

  • جانباز ارسالی در

    سلام خداوند نگهدار تمام کسانی باشد که در امور جانبازان خدمت میکنند.وخدمت به جانب از خدمت به نبی اکرم ص است.خوشا به سعادتت ان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها