|
کدخبر: 319082

سامانه یکپارچه خودرو/بازار خودرو/واردات خودرو

مردم عادی از این خودرو محروم شدند

یک خودروی دیگر اروپایی به سامانه یکپارچه فروش خودرو اضافه شده است، اما در دسترس مشتریان عادی قرار نگرفته است.

اقتصاد مردم عادی از این خودرو محروم شدند

با استفاده از سامانه یکپارچه فروش خودرو، مشتریان می‌توانند درخواست خرید خودرو را ثبت کنند و در صورت تأیید، مراحل خرید را طی کنند. این سامانه به منظور عدالت در توزیع خودروها، از مکانیزم‌هایی مانند قرعه‌کشی یا نوبت‌دهی استفاده می‌کند. در واقع، مشتریانی که درخواست خرید خودرو را ثبت کرده‌اند، بر اساس معیارهای مشخصی انتخاب شده و به ترتیب دریافت خودروها می‌شوند. این روش به منظور ایجاد توازن در تقاضا و تأمین خودروها، جلوگیری از تکثیر و افزایش نامناسب قیمت خودروها و کنترل بازار استفاده می‌شود.از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، تلاش می‌شود تا فرایند خرید خودرو برای مشتریان بهبود یابد و تخصیص مناسبی از خودروها در بازار صورت گیرد. با این روش، تعادلی بین تقاضا و عرضه خودروها حفظ می‌شود و امکان بهره‌برداری بهینه از ظرفیت تولید خودروسازان فراهم می‌شود.

فیات تیپو کراس از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس جانبازان قرار گرفت. پیش‌تر نیز محصولاتی از برندهای بی ام و، تویوتا، نیسان و فیات پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قرار گرفته بودند.

فیات تیپو کراس در شرایطی خود را برای واگذاری به جانبازان واجد شرایط آماده می کند که در سال گذشته اخباری در ارتباط با واردات مدل سدان این خودرو برای فروش به متقاضیان عادی شنیده می‌شد.

قیمت فیات تیپو کراس در بازه قیمتی زیر ۳۰ هزار یورو است بنابراین متقاضیان عادی نمی توانند با توجه به محدودیت های قیمتی در نظر گرفته شده در سامانه یکپارچه فروش خودرو نسبت به انتخاب این خودرو اقدام کنند.

اما بررسی قیمت فیات تیپو (سدان) در بازار بین المللی با توجه به آپشن های آن در بازه زیر ۱۸ هزار یورویی قرار می گیرد.

با این حال تا کنون عرضه فیات تیپو در سامانه فروش خودروهای وارداتی برای متقاضیان عادی منتفی بوده و مشخص نیست این خودرو در دسترس متقاضیان سامانه یکپارچه قرار گیرد یا نه؟

براساس محصولاتی که از برند فیات به ایران آمده، فیات تیپو کراس سومین محصول این برند ایتالیایی است که توانسته بعد از گذر از موانع مختلف، خود را به ویترین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی برساند.

اولین خودروی فیات، محصول ۵۰۰ بود. فیات ۵۰۰ یک خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) جمع و جور شهری است که پیش تر نیز مدل های ۲۰۱۵ آن در بازار خودروی کشور حاضر بود و طرفداران خود را داشت.

شرکت واردکننده فیات۵۰۰ به دنبال تکرار تجربه موفق حضور مدل قدیمی‌تر این خودرو در بازار خودروی کشور بود اما قیمت در نظر گرفته شده این محصول، فیات را تبدیل به گران‌ترین خودروی هاچ بک وارداتی تا این لحظه کرده است.

قیمت نهایی فیات ۵۰۰ آن طور که شرکت واردکننده اعلام کرده حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

فیات ۵۰۰X هیبرید دومین محصولی است که از این برند ایتالیایی در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی بار گذاری شده است. البته این خودرو تنها به جانبازان اختصاص پیدا می کند و متقاضیان عادی امکان نام نویسی برای این خودرو را ندارند.

فیات تیپو کراس هم سومین محصول این برند خودروساز اروپایی است. مشخص نیست این خودروها تنها محصولات برند فیات در بازار خودرو ایران هستند یا اینکه باز هم از سبد محصولاتی فیات، خودرویی به بازار ایران تزریق خواهد شد؟

منبع: اقتصادنیوز
  • علی ارسالی در

    خسته نباشید!

  • دبیر بازنشسته ارسالی در

    ما پول نان شب نداریم ماشین میخوام چیکار خانه خودم واسه خرج زندگی وقت پیری فروختم مسخره راه انداختن رسانه ها ۲۶درصد از هم کاران بازنشسته من در بابل در این دولت وا سه زنده ماندن نه قمار نه ورشکستگی در تجا رت فقط زنده ماندن خانه خودرا فروختیم .

  • ناشناس ارسالی در

    مردم عادی از نان شبشان هم محروم شدند چه برسد به خودرو خارجی..

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها