|
کدخبر: 318605

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت صبحانه کارمندی / شیرکاکائو و کیک ۳۵ درصد حقوق ماهیانه کارگر است

در این گزارش به بررسی قیمت یک صبحانه کارمندی پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت صبحانه کارمندی / شیرکاکائو و کیک ۳۵ درصد حقوق ماهیانه کارگر است

کارمندان بسیاری به دلیل آنکه وقت کافی برای صرف صبحانه در منزل ندارند، از سوپر مارکتی ها، صبحانه ای مختصر تهیه می کنند و در مسیر یا در محیط کار، آن را میل می کنند. عمده خرید کارمندان برای صبحانه، شیرکاکائو و کیک، شیر و کیک و یا آبمیوه و کیک است که این روزها قیمت تقریبا بالایی پیدا کرده است.

شیر و کیک

به گزارش گسترش نیوز، شیر کاکائو و کیک را می توان یکی از خوشمزه ترین خوردنی ها و صبحانه ای نام برد که خرید آن، در میان کارمندان امر رایجی است و بیشتر افراد ترجیح می دهند این خوراکی را برای صبحانه انتخاب کنند. انتخاب بیسکوییت و شیرکاکائو هم این روزها قیمت بالایی پیدا کرده است.  برای مثال یک بیسکوییت ۳۰۰ گرمی در مغازه ها با قیمت ۳۲ هزار تومان به فروش می رسد و یک شیرکاکائو نیز ۴۰ هزار تومان قیمت دارد. ترکیب این ۲ در کنار هم، نیازمند پرداخت ۷۲ هزار تومان است که اگر این عدد را ضرب در ۳۰ روز در ماه کنیم، باید برای یک صبحانه ساده مبلغ ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان پول پرداخت کنیم.

شیرکاکائو

بیسکوییت-کرم دار

روی دیگر ماجرا، شیر و بیسکوییت است که خرید آن هم هزینه های بالایی را در طول ماه می خواهد. یک بطری شیر نیم چرب در سوپرمارکتی ها با قیمت ۴۷ هزار تومان به فروش می رسد و یک بیسکوییت ۱۹۲ گرمی ۱۶ هزار تومان قیمت دارد. اگر یک نفر بخواهد این ۲ را برای صبحانه انتخاب کند باید روزانه مبلغ ۶۳ هزار تومان پول پرداخت کرده و در ماه مبلغ ۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بپردازد.

شیر-کم چرب

بیسکوییت-مینو

آبمیوه و کیک یکی دیگر از این صبحانه هایی است که کارمندان آن را انتخاب می کنند. یک آبمیوه ۳۲۰ میلی لیتری در فروشگاه ها با قیمت ۵۰ هزار تومان و یک کیک کوچک ۳۴ گرمی مبلغ ۱۰ هزار تومان به فروش می رسد. اگر یک کارمند این مدل صبحانه را در طول ماه میل کند باید مبلغ ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پول پرداخت کند.

آبمیوه-انبه

کیک-شکلاتی

 

 

قیمت های بالا نشان می دهد که اگر یک کارمند بخواهد در طول ۱ ماه این صبحانه ها را بخورد، مبلغ بالایی را باید پرداخت کند. این صبحانه ها، ساده ترین انواع خوراکی هایی هستند که می توان انتخاب کرد. بر اساس پایه مصوب سال ۱۴۰۲،  قیمت صبحانه ساده حدودا ۳۵ درصد حقوق ماهیانه یک کارگر است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها