|
کدخبر: 305364 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

دو لقمه صبحانه نیم میلیون تومان / قیمت هایی که باور نمی کنید!

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و این روزها از نظر لاکچری بودن کم از وعده‌های غذایی دیگر ندارد! در این گزارش به معرفی چند صبحانه گران و لاکچری می‌پردازیم.

اقتصاد دو لقمه صبحانه نیم میلیون تومان / قیمت هایی که باور نمی کنید!

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد وعده صبحانه در رستوران، انقدر طرفدار داشته باشد و به این درجه از لاکچری شدن برسد. همان طور که می‌دانید صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی روز است و برای شروع روز با انرژی و سلامتی لازم است اما حتی در این وعده غذایی هم گاها خوراکی‌های ناسالم اما پرطرفداری ورود کرده است که نسل جدید تمایل بیشتری به آن دارند.

به همین بهانه سری به رستوران‌ها و کافه‌های سطح شهر زده‌ایم تا قیمت‌های مختلف برای این وعده هیجان‌انگیز صبحانه را مطلع شویم.

قیمت صبحانه‌های معروف در رستوران‌ها

صبحانه انگلیسی معروف‌ترین صبحانه لاکچری در رستوران‌ها است. صبحانه‌ای که معمولا بر پایه پروتئین یعنی تخم مرغ، سوسیس، لوبیا، گوجه و نان گریل شده تهیه می‌شود. رنگ و لعاب خاصی دارد و به دلیل داشتن سوسیس بسیار وسوسه برانگیز و اشتهاآور است. قیمت یک پرس صبحانه انگلیسی در یکی از رستوران‌های سطح شهر ۳۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است که برای این حجم از غذا قیمت بالایی است. اگر کنار صبحانه یک نوشیدنی هم میل کنید باید حدود نیم میلیون تومان برای وعده صبحانه کنار بگذارید.

صبحانه-انگلیسی

صبحانه بعدی به اسم آلمانی معروف است و معمولا شامل نیمرو، ژامبون استیک، پنیر گودا و بیکن است. این صبحانه با دورچین‌هایی مثل گوجه، خیارشور، زیتون، سیب زمینی سرخ شده و نان است. در یکی از کافه‌ها این صبحانه‌ها را ۲۱۲ هزار تومان به دست متقاضی می‌رساند.

صبحانه-آلمانی

صبحانه لاکچری بعدی را به اسم صبحانه آمریکایی معرفی می‌کنند و اغلب حاوی تخم مرغ، سبزیجات، پنیر موزارلا، بیکن، سوسیس و نان تست است. این صبحانه هم مثل موارد قبلی سوسیس دارد و شاید مهم‌ترین آیتم برای هوس برانگیر شدن این غذاها همین باشد. قیمت یک پرس از این صبحانه ۱۷۷ هزار تومان تمام می‌شود.

صبحانه-آمریکایی

صبحانه جذاب بعدی وافل صبحانه است که بسیار خوش رنگ و لعاب است. این صبحانه حاوی مربا، عسل، توت فرنگی، آناناس و موز است. معمولا همراه این صبحانه چای می‌نوشند. قیمت وافل صبحانه در یکی از کافه‌های شهر ۱۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وافل-صبحانه

صبحانه بعدی که باز هم طرفداران خاص خودش را دارد «موسلی» نام دارد. موسلی حاوی ماست میوه‌ای و مغزی‌جات است و بنابراین می‌تواند انواع خاصی درطعم‌های متفاوت باشد. به عنوان مثال موسلی ماست میوه‌ای در یکی از رستوران‌ها به قیمت ۸۵ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد.

موسلی

صبحانه‌های خارجی رایج در ایران

در ایران، علاوه بر صبحانه‌های محلی ایرانی مانند نان و پنیر، صبحانه‌های خارجی نیز محبوبیت دارند. به عنوان مثال ساندویچ‌های مختلفی مانند ساندویچ تن، ساندویچ گوشت، ساندویچ مرغ و ساندویچ صبحانه با تخم‌مرغ در ایران رایج هستند. آن‌ها معمولاً با نان تست، نان لواش یا نان سنگک سرو می‌شوند.

موسلی نیز یک صبحانه سالم و خوشمزه است که شامل غلات، میوه‌های خشک، مغزها و میوه‌های تازه یا ماست است. این صبحانه به عنوان یک گزینه سالم و انرژی‌بخش برای صبحانه محبوب است. همچنین کرواسان، صبحانه محبوب فرانسوی، نیز در ایران معروف است. این خمیر شیرین و لایه‌دار اغلب با ژامبون، پنیر و مربا سرو می‌شود. اُملت یک خوراکی تخم‌مرغی است که با تخم‌مرغ، شیر، سبزیجات، پنیر و سایر مواد به صورت پخته تهیه می‌شود. این صبحانه در ایران نیز محبوب است.

صبحانه محبوب اسپانیایی‌ها شامل توستادو (توست با روغن زیتون و گوجه فرنگی خام) یا پان توماکت (توست با روغن زیتون، گوجه فرنگی و پنیر) است. همچنین وافل نوعی خمیر است که بر روی یک قالب خاص سرخ می‌شود و به صورت روی شبکه‌های مربعی یا مستطیلی سرو می‌شود. وافل معمولاً با میوه‌ها، عسل، خامه و شکلات سرو می‌شود. همچنین پانکیک نوعی نان برشته و نرم است که با استفاده از خمیر آماده شده و سپس در تابه سرخ می‌شود. پانکیک معمولاً با عسل، شکر، مربا و میوه سرو می‌شود.

معرفی صبحانه‌های ایرانی

صبحانه‌های ایرانی بسیار متنوع و خوشمزه هستند. رایج ترین صبحانه بین مردم نان و پنیر است. انواع نان مثل نان بربری، سنگک، تافتون یا لواش همراه پنیرهای محلی یا پنیرهای کارخانه ای سرو می شود. برخی همراه آن گردو یا گوجه و خیار هم مصرف می کنند. حلیم هم بین مردم در وعده صبحانه طرفدار دارد و معمولا از با گندم، گوشت چرخ کرده، لپه، پیاز و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. در استان مازندران، صبحانه‌های خاصی مانند کته نارنجی، گزی و شیربرنج رایج است. این صبحانه‌ها از موادی مانند برنج، نارنج، تخم‌مرغ، عسل و شیر تهیه می‌شوند. در بعضی مناطق ایران، صبحانه ساده‌ای که با چای تهیه می‌شود معروف است. این صبحانه شامل نان تازه، مربا، عسل، کره و چای ترش است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها