|
کدخبر: 300719

تاثیر خوردن صبحانه قبل از ساعت ۹ بر دیابت

بر اساس یافته های مطالعه اخیر محققان موسسه بهداشت جهانی بارسلونا، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که بعد از ساعت ۹ صبح، صبحانه می خورند، در مقایسه با افرادی که قبل از ساعت ۸ صبح، صبحانه می خورند ۵۹ درصد بیشتر است.

سبک زندگی تاثیر خوردن صبحانه قبل از ساعت ۹ بر دیابت

نتایج تحقیقاتی نشان داد که نه تنها تغییر در غذایی که می خوریم، بلکه تغییر در زمانی که غذا می خوریم نیز می تواند بر خطر ابتلا به دیابت تاثیر گذار باشد.

 دیابت نوع ۲، زمانی رخ می دهد که بدن در نحوه تنظیم استفاده از قند به عنوان سوخت، دچار اختلال می شود و این امر ممکن است در طولانی مدت منجر به گردش بیش از حد قند در جریان خون شده که به نوبه خود می‌ تواند باعث اختلال در سیستم گردش خون، دستگاه عصبی و سیستم ایمنی شود. عوامل بسیاری از جمله اضافه وزن، عدم تحرک، سیگار کشیدن و رژیم غذایی ناسالم در خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ دخیل هستند.

محققان دریافتند: تحقیقات بسیاری به بررسی رابطه بین زمان مصرف وعده ‌های غذایی و ریتم شبانه‌ روزی و کنترل گلوکز و چربی پرداخته اند، اما اطلاعات زیادی درمورد رابطه بین زمان غذا خوردن و دیابت نوع ۲ در دسترس نیست.

تیم تحقیقاتی دریافت، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در گروهی از افراد که به طور منظم بعد از ساعت ۹ صبح، صبحانه می خوردند نسبت به افرادی که قبل از ساعت ۸ صبح، صبحانه می خوردند، به طور قابل توجهی بیشتر بود.

پژوهشگران توضیح دادند:از نظر بیولوژیکی، این یافته منطقی است، زیرا مشخص است که نخوردن صبحانه بر کنترل گلوکز و چربی و همچنین سطح انسولین تأثیر می گذارد و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد.

محققان همچنین دریافتند: شام دیرهنگام (بعد از ساعت ۱۰ شب) با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است. دانشمندان اظهار داشته اند، نتایج ما نشان داده اند که خوردن صبحانه قبل از ساعت ۸ صبح و شام قبل از ساعت ۷ بعد از ظهر، ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

یافته های تحقیقاتی در مجله International Journal of Epidemiology منتشر شده اند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها