|
کدخبر: 318535

گردشگری/شناور/سفردریایی

آمادگی شناورهای جنوبی برای مسافرین نوروزی

۸۲ شناور مسافری و گردشگری هرمزگان مورد بازرسی قرار گرفتند. هدف این بازرسی سرعت برطرف کردن همه نواقص موجود در این شناورها در کمترین زمان ممکن بود.

اقتصاد آمادگی شناورهای جنوبی برای مسافرین نوروزی

اسماعیل مکی زاده"  با اشاره به بازرسی فنی از شناورهای مسافری و گردشگری استان اظهارکرد: این کار در راستای ارتقای ایمنی آبراه های قابل دریانوردی و ایمنی ترددهای دریایی و انجام سفرهای دریایی بدون سانحه برای گردشگران و مسافران در ایام دهه فجر و طرح نوروز ۱۴۰۳ انجام شد.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تمامی لندینگ کرافت های درحال رفت و آمد بین بنادر پل و لافت، چارک و آفتاب به کیش در سه مرحله مورد بازرسی قرار گرفتند.

به گفته معاون دریایی بنادر هرمزگان؛ در این بازرسی ها تمرکز افسران کنترل و بازرسی استان بر کنترل تجهیزات ایمنی، وضعیت ساختاری و ناوبری شناور، آماده بکاری تجهیزات نجات، اطفای حریق و توانمندی کارکنان و خدمه و ایمنی فضای موتورخانه و ماشین آلات مستقر در آن بود که این موارد به صورت دقیق مورد بازرسی قرار گرفتند.

مکی زاده گفت: در این بازرسی ها، ۳۰ فروند لندینگ کرافت حمل خودرو، ۴۲ فروند شناور مسافربری درحال تردد بین جزایر و بنادر استان، ۱۰ فروند شناور گردشگری و تفریحی و آکواریومی مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: نواقص ها نیز در بازرسی های انجام شده در قالب گزارش کنترل و بازرسی به فرماندهان و مالکان شناورها ارسال و طبق هماهنگی های صورت گرفته با موسسات رده بندی، مالکان و خدمه شناورها مقرر شد در بازه زمانی مشخص و در کم ترین زمان نواقص اعلامی برطرف شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: فرآیند کنترل و بازرسی از کشتی ها به شکلی برنامه ریزی شده که تا اوایل بهمن ماه سال جاری، تمامی نواقص شناورها باید برطرف شود.

شناورهای مسافری یا کشتی‌های مسافربری، نوعی وسیله نقلیه دریایی هستند که برای حمل و نقل مسافران در سفرهای دریایی استفاده می‌شوند. این شناورها ظرفیتی برای مسافران، امکانات راحتی و سرویس‌های متنوع را برای سفرهای دریایی فراهم می‌کنند.

شناورهای مسافری معمولاً با توجه به طول سفر و مقصد، دارای امکانات متنوعی هستند. این امکانات شامل اتاق‌ها و سوئیت‌های خواب، رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های تفریحی، استخرها، سوناها، باشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و سایر امکانات تفریحی و خدماتی است. همچنین، برخی شناورهای مسافری دارای امکانات برای سفرهای طولانی مانند سینما، مرکز تجاری، سالن‌های کنفرانس و سالن‌های تئاتر نیز هستند.

شناورهای مسافری به عنوان یک راه حمل و نقل آسان و راحت برای سفرهای دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها قادر به حمل تعداد زیادی مسافر هستند و اغلب در مسیرهایی که به نقاط توریستی معروف می‌رسند، عمل می‌کنند. برخی از معروف‌ترین شناورهای مسافری جهان شامل کشتی‌های دریایی، قایق‌های تفریحی و کروزها هستند.

شناورهای مسافری علاوه بر حمل و نقل مسافران، اغلب فرصت‌هایی برای تفریح، استراحت و لذت بردن از زمان سفر را نیز فراهم می‌کنند. مسافران می‌توانند از تأمین خدماتی مانند تورهای گردشگری در مقصد، شرکت در فعالیت‌های تفریحی درون شناور و استفاده از امکانات تفریحی و تفریحات دریایی مانند شنا، غواصی و ورزش‌های آبی بهره‌برده شوند.

منبع: تین نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها