|
کدخبر: 309708

معاون امور بندری سازمان بنادر در همایش مدیران اعلام کرد:

هدف‌گذاری جذب سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در بنادر کشور / تخلیه‌وبارگیری ۱۲۲ میلیون تن کالا در بنادر کشور تا ۱۵ مهر

عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در بنادر کشور را طی سال ۱۴۰۲ هدف گذاری کرده‌ایم، گفت: این اتفاق اقدام و رکوردی بزرگ و تاریخی برای بنادر کشور که امیدوار هستیم در سال جاری به آن دست یابیم.

اقتصاد هدف‌گذاری جذب سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در بنادر کشور / تخلیه‌وبارگیری ۱۲۲ میلیون تن کالا در بنادر کشور تا ۱۵ مهر

جلیل اسلامی در همایش مدیران این سازمان که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اعضای هیئت عامل و مدیران ستاد و بنادر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در بخش بهره برداری موقت و بهره برداری دائم مجموع ظرفیت ایجاد شده بر اساس مجوز‌های صادر شده معادل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن در سال با اشتغال مستقیم ۲۳۶ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۷۰۰ نفر ست و ۲۱۷ هزار میلیارد ریال پروژه در حال بررسی در بنادر کشور مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در بخش قرارداد‌های در حال انعقاد برآورد ظرفیت معادل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن در سال و برآورد سرمایه گذاری معادل ۱۳۴ هزار میلیارد ریال است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به قراداد‌های منعقد شده طی شش ماهه نخست سال جاری نیز، بیان کرد: در این بخش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُن ظرفیت در سال ایجاد می‌شود و برآورد سرمایه گذاری معادل ۵.۶ هزار میلیارد ریال با اشتغال مستقیم ۱۲۲ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۳۷۰ نفر است.

اسلامی با تاکید بر اینکه در نیمه دوم سال جاری وظیفه سنگینی داشته و قصد داریم رکورد‌ها و کار‌های بزرگی را به ثبت برسانیم، اعلام کرد: باید ۲۰ هزار میلیارد ریال در سال جاری جذب شود و با وجود سختی‌ها امیدوار هستیم بزرگترین رکورد سرمایه گذاری در تاریخ بنادر را در روز حمل‌و‌نقل اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۵ مهرماه سال جاری در بنادر مالکیتی و حاکمیتی ۱۲۲ میلیون و ۹۰ هزار و ۵۷۸ تن کالا تخلیه و بارگیری شده است، اظهار داشت: شاهد رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد اقدامات انجام شده در خصوص قرارداد‌های پایانه‌های بندری، گفت: واگذاری ترمینال‌های کانتینری بندر شهیدرجایی، مدل جدید نحوه واگذاری پایانه کانتینری بندر شهیدرجایی و قرارداد جدید اجاره پایانه کانتینری از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها