|
کدخبر: 316683

بریتنی اسپرز/موسیقی/خواننده

ثروت عظیم ستاره موسیقی پاپ امریکایی /از انتشار خاطرات تا تبلیغات

بر طبق تخمینات، ثروت بریتنی اسپیرز تا سال ۲۰۲۳ حدود شصت میلیون دلار است. او به عنوان یکی از موفق‌ترین موزیسین‌های تاریخ شناخته می‌شود و در میان پرفروش‌ترین موزیسین‌های زن، رتبه ی هشتم را به خود اختصاص داده و نزدیک به ۱۵۰ میلیون نسخه از آثار او تاکنون فروش رفته است.

اقتصاد ثروت عظیم ستاره موسیقی پاپ امریکایی /از انتشار خاطرات تا تبلیغات

بر طبق تخمینات، ثروت بریتنی اسپیرز تا سال ۲۰۲۳ حدود شصت میلیون دلار است. او به عنوان یکی از موفق‌ترین موزیسین‌های تاریخ شناخته می‌شود و در میان پرفروش‌ترین موزیسین‌های زن، رتبه ی هشتم را به خود اختصاص داده و نزدیک به ۱۵۰ میلیون نسخه از آثار او تاکنون فروش رفته است."بریتنی اسپیرز" یکی از موفق‌ترین ستارگان موسیقی پاپ است و دارای طرفداران فراوان در سرتاسر جهان می‌باشد. اما چقدر ثروت دارد و چگونه آن را به دست آورده است؟

بریتنی اسپیرز چقدر ثروت دارد؟

ثروت بریتنی اسپیرز تا سال ۲۰۲۳ شصت میلیون دلار تخمین زده شده است. او که به عنوان یکی از موفق ترین موزیسین های تاریخ شناخته می شود، در میان پرفروش ترین موزیسین های زن، رتبه ی هشتم را به خود اختصاص داده است و نزدیک به ۱۵۰ میلیون نسخه از آثار او تاکنون فروش رفته است.

تورهای کنسرت جهانی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشته اند، به ویژه تور سال ۲۰۰۹ او به نام The Circus Starring Britney Spears tour که از ۹۷ اجرا تشکیل شده بود و ۱۹۸/۳۱ میلیون دلار درآمد داشت.

بریتنی در دوران اوج فعالیت حرفه‌ای اش در دهه ی ۲۰۰ یکی از پردرآمدترین ستاره ها بود، به طوری که تنها در سال ۲۰۰۲ از قِبَل برگزاری تورهای کنسرت و فروش آلبوم هایش به ۴۰ میلیون دلار دست یافت.

 

با این حال، وقتی در سال ۲۰۰۸ تحت قیمومیت پدرش، جیمی اسپیرز قرار گرفت، اسناد دادگاه نشان داد تقریباً چیزی از ثروت بریتنی باقی نمانده بود. از آن زمان ثروت او به ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار رسیده است.

 

بریتنی رکوردهای زیادی را در صنعت موسیقی شکسته و جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین خوانندگان پاپ تثبیت کرده است. او به لطف محبوبیت فراوان و طرفداران بی شماری که توانست در نخستین سال های فعالیت حرفه‌ ای خود به دست آورد، در فاصله ی سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ بارها به عنوان پردرآمدترین خواننده ی زن شناخته شد.

تنها در سال ۲۰۱۲ بریتنی ۵۸ میلیون دلار درآمد داشت، با آنکه در آن سال نه تور کنسرتی برگزار کرده و نه اثر جدید منتشر کرده بود. برای درک بهتر این موفقیت، خوب است بدانید که تیلور سوییفت آن سال تنها یک میلیون دلار درآمد داشت.

بریتنی در همان سال ۲۰۱۲ برای حضورش به عنوان داور در برنامه ی تلویزیونی معروف X Factor که مسابقه ی خوانندگی بود، ۱۵ میلیون دستمزد گرفته بود، امری که او را به گران قیمت ترین داور مسابقه های خوانندگی در آن زمان بدل کرد. به علاوه او برای هر شب اجرایش در مجموعه کنسرت سال ۲۰۱۲ خود در لاس وگاس، حداقل ۳۵۰ هزار دلار و حداکثر ۵۰۰ هزار دلار درآمد داشت.

گرچه بریتنی بعد از انتشار آخرین آلبوم خود در سال ۲۰۱۶ به نام Glory، در سال های اخیر حضوری در عرصه ی موسیقی نداشته است، اما توانست یک قرارداد ۱۵ میلیون دلاری برای انتشار کتاب خاطرات خود به امضا برساند. او هنوز هم یکی از موفق ترین موزیسین های تاریخ با طرفدارانی بی شمار محسوب می شود.

انتشار موسیقی و برگزاری کنسرت

بخشی مهمی از ثروت بریتنی اسپیرز از طریق فعالیت موفق او در صنعت موسیقی به دست آمده است. تاکنون ۷۰ میلیون نسخه از آلبوم هایش و ۱۵۰ میلیون نسخه از قطعاتش به فروش رفته و این امر درآمد او از طریق انتشار موسیقی و برگزاری کنسرت را قابل توجه ساخته است. طبق گزارش وبسایت فوربس، بریتنی تاکنون نزدیک به ۱۳۱ میلیون دلار تنها از کنسرت هایش درآمد داشته است، امری که محبوبیت فراوان او را تأیید می کند.

انتشار تک آهنگ Baby One More Time در سال ۱۹۹۸ آغازگر مسیر پرشتاب موفقیت و شهرت بریتنی بود. این تک آهنگ به سرعت به صدر جدول های موسیقی رسید و به یک پدیده ی جهانی تبدیل شد. موزیک ویدئوی این قطعه هم بریتنی در آن با پوشش یک دختر مدرسه ای ظاهر شده بود، بسیار محبوب شد و جایگاه او را به عنوان یک ستاره ی پاپ تثبیت کرد.

بریتنی فعالیت خود را با انتشار آثار محبوب و موفق متعدد دیگری که به صدر جدول های موسیقی راه یافتند، ادامه داد. آلبوم های موفق او تحسین منتقدان و افزایش طرفدارانش را به دنبال داشتند. موفقیت تجاری فعالیت موسیقی او سهم قابل توجهی در ثروت او داشته است.

در سال ۲۰۱۷ او ۳۴ میلیون دلار درآمد داشت، گرچه لازم به ذکر است که آن زمان هنوز ثروت و درآمد او تحت کنترل قیم هایش قرار داشت.

انتشار کتاب خاطرات

بریتنی اسپیرز در سال ۲۰۲۳ کتاب خاطرات خود به نام «زن درون من» (The Woman in Me) را منتشر کرد که به پرفروش ترین کتاب خاطرات منتشر شده از یک سلبریتی در نخستین روز انتشار بدل شد. در این کتاب به ابعاد مختلفی از زندگی بریتنی پرداخته شده است، از جمله رابطه عاشقانه ی او با جاستین تیمبرلیک و تجربه هایش از قیمومیتی که ۱۳ سال به طول انجامید.

این کتاب خاطرات از موفقیت تجاری قابل توجهی هم برخوردار شد و ۱۵ میلیون دلار به ثروت بریتنی افزود.

همکاری تبلیغاتی با برندها

منابع ثروت عظیم بریتنی اسپیرز تنها انتشار موسیقی، برگزاری کنسرت و انتشار کتاب خاطرات نبوده اند. او با برندهای بزرگ و مشهور زیادی همکاری تبلیغاتی داشته که درآمد زیادی را نصیب او ساخته است.

یکی از مهم ترین همکاری های تبلیغاتی بریتنی با شرکت پپسی بوده که گفته می شود در سال ۲۰۱۱ هشت میلیون دلار برای او درآمد داشت. این همکاری فراتر از نمونه های معمول بود، چرا که بریتنی برای شرکت پپسی در چندین آگهی تبلیغاتی پر سر و صدا حضور پیدا کرد که در چندین مراسم مهم از جمله مسابقات سوپر بول (مسابقات قهرمانی سالانه ی ورزش فوتبال آمریکایی در کشور آمریکا) از تلویزیون آمریکا پخش شدند. این همکاری ها نه تنها به ثروت بریتنی افزود، بلکه جایگاه او به یک ستاره ی ماندگار پاپ را هم تثبیت کرد.

با این حال، همه ی همکاری های تبلیغاتی بریتنی بدون حاشیه نبوده است. پس از انتشار موزیک ویدئوی او به نام Hold It Against Me که در آن برندهایی همچون Sony، Makeup For Ever و PlentyOfFish حضور داشتند، سؤالات زیادی درباره ی انگیزه های در پس این همکاری مطرح شد.

 

منبع: فرادید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها