|
کدخبر: 312359

ترکیه/گردشگر/توریست ایرانی

ثروت اندوزی ترکیه از جیب گردشگران ایرانی

گردشگران ایرانی در سال‌های اخیر با سفر به ترکیه، این کشور را ثروتمند کرده‌اند و تا زمانی که تفکر عموم مردم به گردشگری عاملی برای توسعه کشور خودشان شود، مشکلات در این حوزه ادامه خواهد داشت.

گردشگری ثروت اندوزی ترکیه از جیب گردشگران ایرانی

یک فعال گردشگری می‌گوید: گردشگران ایرانی در سال‌های اخیر با سفر به ترکیه این کشور را آباد کردند.

علی خرازی  اظهار کرد: علاوه بر افراد فعال در حوزه گردشگری عامه مردم نیز در مورد بخش‌های مختلف گردشگری باید آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری در هر منطقه به حضور گردشگر وابسته است، گفت: گردشگران ایرانی در سال‌های اخیر با سفر به ترکیه این کشور را آباد کردند و تا زمانی که تفکر عامه مردم در مورد گردشگری به عنوان عاملی برای پیشرفت کشور خودشان نباشد مشکلات در این حوزه همچنان ادامه خواهد داشت.

او با بیان این‌که ابتدایی‌ترین راهکار برای توسعه گردشگری آموزش است، تصریح کرد: این امر متاسفانه در کشور ما ضعیف است به طوری که حتی برای راهنمایان گردشگری هم دوره‌های مناسب آموزشی برگزار نمی‌شود.

این فعال گردشگری تاکید کرد: علاوه بر افراد فعال در حوزه گردشگری که لازم است به درستی طرز برخورد با گردشگر، پذیرایی، سالن‌داری و... را آموزش ببینند عامه مردم نیز باید آموزش‌هایی را برای آشنایی بیش‌تر با این حوزه ببینند.

خرازی با اشاره به نقش مهم توسعه زیرساخت‌ها در جذب گردشگر، اظهار کرد: اگر آموزش اصلاح شود زیرساخت‌ها نیز توسعه پیدا خواهند کرد زیرا در حوزه گردشگری همه بخش‌ها سلسله‌وار به هم پیوسته‌اند.
منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها