|
کدخبر: 307666

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

بازیگرانی که در دنیای واقعی دیوانه شدند

شهرت هالیوود می‌تواند یک نعمت یا یک نفرین باشد. بستگی دارد که شما کدام را انتخاب کنید!

فرهنگ بازیگرانی که در دنیای واقعی دیوانه شدند

 ستارگان هالیوود زمانی که به شهرت می‌رسند دو مسیر پیش روی آن‌ها قرار دارد، یکی اینکه موفق می‌مانند و به‌مراتب عالی‌تر می‌رسند و یا اینکه به سمت انواع ناهنجاری‌ها و اعتیاد می‌روند و بدبخت می‌شوند.

برای آمریکا این موضوع مسئله جدیدی نیست، سلبریتی‌های هالیوود در طول این سال‌ها دچار فروپاشی‌های اجتماعی و روانی شده‌اند و حتی وقتی پاپاراتزی‌ها دوربین‌هایشان را به سمت آن‌ها می‌گیرند، هیچ‌چیزی را پنهان نمی‌کنند. خیلی از بازیگران و هنرپیشه‌هایی که در زندگی واقعی دیوانه شده‌اند، بعدها عذرخواهی کردند و آشکارا درباره سلامت روان خود حرف‌هایی زدند.

برخی از بازیگران مشهوری که پس از ایفای نقش دیوانه شدند، اغلب ضررهای زیادی دیده‌اند. هیچ برنامه تلویزیونی، فیلم یا برند نمی‌خواهد با بازیگرانی همراه باشد که باعث خجالت می‌شوند و برای همه یک‌جور تهدید به‌حساب می‌آیند.

اما چه چیزی هالیوود را دیوانه کرده است؟ برخی از کارشناسان این‌جور گفته‌اند که جریان بیش‌ازحد پول، خرج کردن برای چیزهای اضافی و احساسی خرج کردن، مسائل مربوط به‌سلامت روان و دسترسی به مواد مخدر ازجمله مواردی است که منجر به فروپاشی روانی افراد مشهور شده است.

هرساله طرفداران شاهد بازیگرانی هستند که ناگهان رفتارشان عوض می‌شود، شاید اصلاً دیوانه هم نباشند ولی به دلیل داشتن رفتارهای عجیب مردم به آن‌ها برچسب دیوانه می‌زنند. در اینجا فهرستی از ۱۰ بازیگر و هنرپیشه برتر هالیوود که در زندگی واقعی دیوانه شده‌اند آورده شده است.

۱. داستین دایموند

داستین دایموند برای نمایش‌های تلویزیونی مانند Saved by the Bell، صبح بخیر Miss Bliss و Celebrity Fit Club شناخته‌شده بود. به‌عنوان یک بازیگر کودک، بسیاری توانایی‌های داستین را دیدند و او در سال‌های رشد خود به‌خوبی عمل کرد. بااین‌حال، در سال ۲۰۰۰، دایموند خود را ورشکسته اعلام کرد و اظهار داشت که والدینش از پول او سوءاستفاده می‌کنند. در اوایل دهه ۲۰۰۰، داستین دایموند در مصاحبه‌ها به یک دروغ‌گوی سریالی تبدیل شد و اغلب در مورد دوست‌دختر و نامزدش و وضعیت مالی خود دروغ می‌گفت. او همچنین در طول این سال‌ها مواردی از خشونت هم داشته است. درنتیجه مدتی از شخصیت اصلی خودش دور شد. وی متأسفانه در فوریه ۲۰۲۱ درگذشت.

۲. آماندا باینس

آماندا باینس از دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ نقش‌های اصلی و مکمل زیادی در تلویزیون داشته است. او بازیگری را به‌طور رسمی در سال ۲۰۱۰ شروع کرد. دهه گذشته شاهد دستگیری و واردکردن اتهام داشتن مواد مخدر به او بوده‌ایم ، ثبت‌نام در فهرست افراد مشهور دیوانه، تغییر ظاهر خود و رفتارهای عجیب در هنگام حضور در انظار از دلایلی است که طرفدارانش را از خود راند. بانس حتی بیش از یک‌بار از بازیگری کناره‌گیری کرده و هنوز هم بازنشسته نشده است. او برای مدتی از فضای بازیگری خارج شد و حتی در موسسه مد و طراحی و تجارت ثبت‌نام کرد. اکنون او از این رشته فارغ‌التحصیل شده است.

۳. درو بریمور

درو بریمور از خانواده بریمور و نوه جان بریمور است. اولین حضور او در تلویزیون در سال ۱۹۸۰ بود، او دوران کودکی نسبتاً مناسبی داشت و همه تصور می‌کردند که تا زمان شهرتش، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

اما ناگهان گزارش شد که درو به‌طور مکرر مصرف مواد مخدر و الکل داشته است. او توسط مادرش در یک آسایشگاه روانی حبس شد. درو بریمور بازیگری را رها کرد و اکنون میزبان یک برنامه گفتگوی روزانه به نام The Drew Barrymore Show است.

۴. وینونا رایدر

شما نمی‌توانید بدون نام بردن از وینونا رایدر از افراد پرحاشیه مشهور صحبت کنید. رایدر اولین فیلم خود را در سال ۱۹۸۶ در فیلم لوکاس انجام داد. او علیرغم بازی در چندین فیلم در سال‌های نوجوانی، جنجال‌برانگیز شد و به تیتر روزنامه‌ها تبدیل شد؛ ناگهان خبر رسید که او به دلیل دزدی از مغازه در سال ۲۰۰۱ دستگیرشده است. وینونا یک‌بار به یک موسسه روان‌پزشکی مراجعه کرد. او از بازیگری فاصله گرفت و در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان بازیگر اصلی سریال Stranger Things بازگشت.

۵. آن هچه

 آن هچه بازیگری است که برای فیلم‌هایی مانند شش روز و هفت شب (۱۹۹۸)، گسترش (۲۰۰۹) و آتش‌فشان (۲۰۰۷) شناخته‌شده است. او زمانی که مجری برنامه معروف الن دی جنرس بین سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۰ بود به شهرت بیشتری رسید.

متأسفانه آن هچه طلاق خود را قبول نکرد و این آغاز یک سری فروپاشی‌های روانی برای او بود، اگرچه این بازیگر قبلاً هم از مشکلات سلامت روانی رنج می‌برد. او در سال ۲۰۰۰ ماشین خود را وسط خیابان خراب کرد و همان‌جا در خیابان رهایش کرد و بعدازآن به خانه غریبه‌ای رفت، دوش گرفت و شروع به روایت داستان‌های فانتزی برای بچه‌ها کرد! آخرین فیلم او Anne Heche Hour of Lead (۲۰۲۰) است.

۶. لیندسی لوهان

لیندسی لوهان یکی از سلبریتی های زن دیوانه‌ای است که هنوز هم خبرهایی از او منتشر می‌شود. او برای فیلم‌هایی مانند Mean Girls ، The Parent Trap  و Freaky Friday  شناخته‌شده است. او در طول سال‌ها مشکلات مهمی با الکل و مواد مخدر داشته است و بارها مجبور به حضور در بخش بازپروری توسط دادگاه شد.

او در حال حاضر در دبی زندگی می‌کند و گاهی برای برنامه‌های مختلف به نیویورک سفر می‌کند.

۷. کریستین بل

یکی از مشهورترین لحظات شکست کریستین بیل است در سال ۲۰۰۹ در دنباله فیلم رستگاری نابودگر دیوانه شد. نوار ضبط‌شده‌ای از بیل منتشر شد که باحالت عصبانی در حین تیراندازی است! بیل به استفاده از کلمه‌های ناشایست پرداخت و حتی شروع به شکستن تجهیزات نورپردازی کرد. این اولین بار نبود که او این‌گونه رفتار می‌کرد.

۸. مری کیت

مری کیت اولسن طراح مد، بازیگر و تهیه‌کننده سابق آمریکایی است. او به همراه خواهرش اشلی اولسن از سنین خیلی پایین روی پرده سینما ظاهر شدند. این دوقلوها در کمدی فول هاوس نیز حضور داشتند. مری کیت اولسن برخلاف خواهرش اشلی به دلیل زندگی سخت و شکست‌های مختلف بارها به تیتر روزنامه‌ها تبدیل‌شده است. امروزه مری و خواهرش یک برند مد مجلل به نام The Row را اداره می‌کنند.

۹. مکالی کالکین

مکالی کالکین، هر زمان که برای فیلمی انتخاب می‌شد، بسیار موردتوجه قرار می‌گرفت. خیلی‌ها او را برای بازی در فیلم تنها در خانه می‌شناسند. مکالی در ۱۰ سالگی به پردرآمدترین ستاره کودک تبدیل شد.

بااین‌حال، اوضاع در دوران نوجوانی و سال‌های بعد آن برای او تغییر کرد زیرا در چندین نوبت دستگیر و به حمل مواد مخدر متهم شد. کالکین یکی از مشهورترین سلبریتی مایی است که دیوانه شد. او همچنین معتاد به هروئین شد و در ملاء عام رفتارهای عجیبی داشت. او امروزه یک وب‌سایت موفق دارد و حتی اخیراً پدر شده است.

۱۰. بریتنی اسپیرز

بریتنی اسپیرز خواننده، ترانه نویس و رقصندهٔ آمریکایی است. او بابت تأثیراتی که طی اواخر دههٔ ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی بر موسیقی پاپ داشته، شناخته شد و به شهرت رسید. اسپیرز ابتدا بر روی صحنه‌های نمایشی و مجموعه‌های تلویزیونی حضور یافت، و در سال ۱۹۹۷ هنگامی‌که پانزده سال داشت قراردادی با جایو رکوردز بست و به موفقیت‌های بیشتری رسید. او ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر شد و بعد از طلاقش به علت فشارهای روانی که بر او وارد شد رفتارهایش کاملاً تغییر کرد!

در ماه فوریه، اسپیرز کمتر از یک روز در مرکز ترک اعتیاد آنتیگوآ ماند. شب بعد، او موی سرخود را در لس‌آنجلس تراشید. وی طی هفته‌های بعد، خود را در یک مراکز روان‌درمانی بستری کرد. او در اکتبر ۲۰۰۷ ، سرپرستی فرزندان خود را دست داد. دلیل صدور این حکم دادگاه برای عموم افشا نشده است. همچنین از اسپیرز توسط لویی ویتون به دلیل قانون حق تکثیر نماهنگ «کاری کن» در سال ۲۰۰۵ شکایت شد که منجر به ممنوعیت این فیلم در ایستگاه‌های تلویزیونی اروپا شد.

سخن پایانی

همه بازیگران و هنرپیشه‌هایی که دیوانه شدند بازگشت خوبی داشتند و حتی پس از ترک هالیوود هم همچنان زندگی خوبی دارند. آن‌ها ثابت کردند که هیچ‌وقت دیر نیست و زندگی همیشه به شما فرصت‌های زیادی می‌دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها