|
کدخبر: 316515

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | نهنگ ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال در روزهای پایانی سال / علاقه شدید نهنگ ها به این رمز ارزها

بر اساس توییت اخیر پلتفرم Lookonchain، یک کیف‌پول، ۴.۷ میلیون دلار آوه (AAVE) را از صرافی‌ متمرکز بایننس خارج کرد. به این ترتیب، در ۳۰ روز گذشته، موجودی AAVE در صرافی‌های متمرکز، بیش از ۴۴۵۷۰ توکن کاهش یافته است. با این حال، موجودی توکن AAVE در صرافی‌های متمرکز در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶۲۰ توکن افزایش داشته است.

اقتصاد بازار ارزهای دیجیتال در روزهای پایانی سال / علاقه شدید نهنگ ها به این رمز ارزها

نهنگ (Whale) به افراد یا شرکت‌هایی گفته می‌شود که سرمایه بسیار زیادی در یک یا چند رمزارز مثل بیت کوین داشته باشند و می‌توانند با هر حرکتی بازار را تحت تاثیر قرار دهند. از این نهنگ‌ها می‌توان به عنوان «بزرگ‌ترین بازیگران دنیای رمزارزها» یاد کرد. این تعریف نسبی است.

این تعریف نسبی است. برای مثال در مورد بیت کوین، اگر شخصی بین هزار تا ده هزار بیت کوین داشته باشد، قطعاً می‌توان از او به عنوان یک نهنگ بیتکوین نام برد. این رقم ممکن است برای رمزارزی مثل اتریوم متفاوت باشد. اینکه چگونه این افراد به چنین سرمایه‌های عظیمی دست یافته‌اند، جای بحث دارد.

اولین مورد طبیعتاً مربوط به افرادی است که در روزهای اولیه ارائه یک رمزارز، مقدار زیادی از آن را با قیمتی ناچیز خریداری کرده باشند. افراد ثروتمندی وجود دارند که با رصد این بازارها، مشاهده رشد آنها و گرایش روزافزون مردم به سمت رمزارزها، از این فرصت استفاده کرده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام می‌دهند.

به عنوان مثال یکی از شناخته شده‌ترین نهنگ‌های بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است. کارشناسان تخمین زده‌اند سرمایه وی بالغ بر یک میلیون بیت کوین است؛ چیزی حدود یک درصد از کل بیت کوین موجود در بازار. افرادی دیگر از جمله دوقلوهای وینکلواس (Winklevoss)، بری سیلبرت (Barry Silbert) و تیم دراپر (Tim Draper) نیز در لیست نهنگ‌های بیت کوین قرار گرفته‌اند.

اکنون که با تعریف نهنگ ارز دیجیتال به صورت کلی آشنا شدیم، اجازه دهید تاثیر این افراد را در بازار بررسی کنیم. آنچه که مشخص است، یک یا چند نهنگ به تنهایی می‌توانند با ایجاد فشار خرید و فروش، نرخ بازار را تحت تاثیر قرار داده و باعث پامپ و دامپ قیمت در  بازار رمزارزها شوند.

به دنبال افزایش انباشت توکن‌ها توسط نهنگ‌ها، عرضه توکن‌های نگه‌داری شده در صرافی‌های متمرکز در حال کاهش است.

بر اساس توییت اخیر پلتفرم Lookonchain، یک کیف‌پول، ۴.۷ میلیون دلار آوه (AAVE) را از صرافی‌ متمرکز بایننس خارج کرد. به این ترتیب، در ۳۰ روز گذشته، موجودی AAVE در صرافی‌های متمرکز، بیش از ۴۴۵۷۰ توکن کاهش یافته است. با این حال، موجودی توکن AAVE در صرافی‌های متمرکز در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶۲۰ توکن افزایش داشته است.

همراه با AAVE، کیف پول دیگری توکن‌های میکر (MKR) به ارزش ۳.۱۸ میلیون دلار را برداشت کرده است. ردیابی کیف پول‌های هوشمند توسط پلتفرم نانسن نشان می‌دهد که توکن‌های MKR به ارزش تقریبی ۶۵۰۰۰ دلار در ۲۴ ساعت گذشته به چند کیف پول‌ افزوده شده است. در همین راستا، داده‌های نانسن نشان از کاهش مداوم مقدار توکن‌های MKR در صرافی‌های متمرکز توسط پنج آدرس برتر در سال ۲۰۲۳ دارد.

علاوه بر این، سه کیف پول جدید، ۲.۵۷ میلیون توکن ایموتبل (IMX) به ارزش ۶.۳۳ میلیون دلار را از بایننس خارج کردند. به اعتقاد تیم Lookonchain، این کیف پول‌ها متعلق به یک شخص هستند. علاوه بر این، موجودی IMX در صرافی‌های متمرکز، در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۶۹ میلیون توکن کاهش یافته است.

همچنین کیف پولی که به تازگی ایجاد شده است، ۵۷/۱ میلیون توکن فِچ (FET) را از صرافی Gate.io به کیف پول خود منتقل کرده که ارزشی بالغ بر ۱ میلیون دلار دارد. پیش از این نیز، تحلیلگر نانسن از افزایش انباشت FET توسط کیف پول‌های هوشمند گفته بود. در نهایت، داده‌های موجود نشان از کاهش تدریجی موجودی FET در پنج آدرس برتر در صرافی‌های متمرکز دارد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها