|
کدخبر: 316462

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت سولانا

قیمت سولانا اوج گرفت / کسب جایگاه سومی توسط SOL

قیمت سولانا در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ درصد رشد کرده و به محدوده ۱۱۵ دلار نزدیک شده است. این رشد قابل‌توجه، سولانا را به نقطه عطف مهمی رسانده و باعث شده است که به جایگاه سومِ بازار ارزهای دیجیتال (بدون در نظر گرفتن استیبل کوین‌ها) برسد.

اقتصاد قیمت سولانا اوج گرفت / کسب جایگاه سومی توسط SOL

ارز دیجیتال سولانا (Solana) یک بلاک چین رمز ارزی پشتیبانی کننده از قراردادهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز می باشد که از طریق اثبات سهام با کمترین موانع ورودی به دنبال به حداکثر رساندن بازدهی و کارایی شبکه خود می باشد. پردازش در این شبکه به صورت ۵۰ الی ۶۵ هزار تراکنش در ثانیه و با محدودیت بیش از ۷۰,۰۰۰ تراکنش صورت می گیرد. این شبکه بدون کاهش امنیت و تمرکز زدایی، به دنبال افزایش مقیاس پذیری می باشد و قصد دارد با پشتیبانی از نرم افزارهای بلاک چینی با سرعت بالا، در سطح بین المللی اقدام کند. این ارز دیجیتال از امنیت زیاد و اپلیکیشن های غیرمتمرکز برخوردار است. سولانا با توجه به بهره مندی از الگوریتم اثبات زمان می تواند برای افزایش سرعت بلاک چین، گذر زمان را به سادگی و به صورت کد، وارد دفتر کل کند.

ارز دیجیتال سولانا به عنوان یک بلاک چین منفرد در مقایسه با شبکه بیت کوین، با ۷ تراکنش بر ثانیه، در شبکه اتریوم با ۱۵ تراکنش بر ثانیه و بر خلاف پروژه های دیگر مثل Polkadot، می باشد.

شبکه بلاک چین سولانا دارای یک توکن بومی و اختصاصی به نام SOL می باشد که از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کند و به کاربرانی که از آن نگهداری می کنند، پاداش اهدا می کند. در این شبکه تمامی کارمزدهای پرداختی که به واسطه SOL ارزیابی و محاسبه می شود با هدف افزایش امنیت، پس از دریافت سوزانده می شوند. در نتیجه ساپلای کل در طی زمان کاهش می یابد.

قیمت سولانا  در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ درصد رشد کرده و به محدوده ۱۱۵ دلار نزدیک شده است. این رشد قابل‌توجه، سولانا را به نقطه عطف مهمی رسانده و باعث شده است که به جایگاه سومِ بازار ارزهای دیجیتال (بدون در نظر گرفتن استیبل کوین‌ها) برسد. گفتنی است که سولانا بعد از دو سال به این جایگاه برگشته و ارزش بازاری یا مارکت کپ (Market Cap) آن در حال حاضر به ۴۹ میلیارد دلار می‌رسد که بیشتر از ارزش بازاری ۴۱.۸ میلیارد دلاری توکن BNB است.

درست چند روز قبل از این اتفاق یعنی در ۲۱ دسامبر (۳۰ دی)، سولانا توانسته بود از نظر ارزش بازاری از توکن ریپل پیشی بگیرد. این رشد خیره‌کننده بخشی از یک روند صعودی بزرگ‌تر است که به رشد ۵۸ درصدی سولانا در هفته گذشته کمک کرده است.

طرفداران سولانا باور دارند که بلاک چین آن می‌تواند بلاک چین اتریوم را از بین ببرد اما مارکت کپ توکن سولانا با مارکت کپ توکن اتریوم فاصله زیادی دارد. به عبارت دقیق‌تر، مارکت کپ اتریوم در حال حاضر به ۲۷۵ میلیارد دلار می‌رسد.

سولانا آخرین بار در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) به جایگاه چهارم بازار ارزهای دیجیتال رسیده بود. در آن زمان بازار در اوج چرخه صعودی خود قرار داشت. با این حال قیمت سولانا در سال ۲۰۲۲ به کم‌تر از ۱۰ دلار رسید و به خاطر ارتباط خود با صرافی ورکشسته‌شده FTX و سم بنکمن فرید ((Sam Bankman Fried، مدیرعامل آن، با فشار فروش زیادی مواجه شد. با این وجود افزایش محبوبیت سولانا در هفته‌های اخیر با رشد ۲۵۰ درصدی جستجوی آن در گوگل همراه بوده است. با این حال، تحلیلگران تکنیکال هشدار داده‌اند که این ارز دیجیتال ممکن است در ماه‌های آینده با اصلاح قابل‌توجهی مواجه شود.

 

منبع: سیگنال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها