|
کدخبر: 316473

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت ارز دیجیتال

پپه شکست خورد / حمله سگ ها به قورباغه بازار ارز دیجیتال

PEPE از زمان رسیدن به پایین‌ترین حد قیمتی خود در آوریل ۲۰۲۳، همچنان شاهد افزایش قابل‌توجه بیش از ۲۴۰۰ درصدی بوده است. با این وجود، قیمت آن نسبت به اوج ثبت‌شده در ۵ می ۲۰۲۳، بیش از ۶۷ درصد کاهش را تجربه کرده است. در حال حاضر، ۴۲۰ تریلیون توکن PEPE در گردش است.

اقتصاد پپه شکست خورد / حمله سگ ها به قورباغه بازار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال پپه یک میم کوین است که در شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است. این ارز دیجیتال به عنوان ادای احترام به یک میم قورباغه محبوب به نام Pepe the Frog ساخته شد که یک شخصیت کارتونی بود که در اوایل دهه ۲۰۰۰ به شهرت رسید.

هدف اصلی په‌په تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین رمز ارزهای مبتنی بر میم در بازار است. این توکن که در ۱۶ آوریل راه‌اندازی شد، در مدت زمان بسیار کوتاهی محبوبیت قابل توجهی به دست آورد.

در حالی که دوج کوین حدود ۷ سال پس از راه‌اندازی به اوج قیمت خود رسید، ارز دیجیتال په په بسیار متفاوت بود. این توکن که در ۱۶ آوریل ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد و در ۵ می ۲۰۲۳ به بالاترین قیمت خود یعنی ۰.۰۰۰۰۰۵ دلار رسید.

رمز ارز pepe از نظر ارزش بازار توانست به مارکت کپ ۱.۶۱ میلیارد دلار برسد. این رقم برای یک میم کوین تازه تاسیس واقعاً شگفت‌انگیز و غیرمنتظره است. برخلاف دوج که تقریباً چهار سال طول کشید تا ارزش بازار آن از یک میلیارد دلار فراتر رود، ارز دیجیتال په په در عرض ۳ هفته پس از عرضه به این عدد رسید. اگرچه قیمت ارز دیجیتال پپه از آن زمان تاکنون بسیار پرنوسان بوده است، تعداد هولدرهای آن به طور پیوسته در حال افزایش است. به عنوان مثال، بر اساس داده‌های CoinCarp.com، تعداد هولدرهای ارز دیجیتال په‌په از رقمی ناچیز به بیش از ۱۰۵,۰۰۰ در یک ماه افزایش یافته است.

همچنین، این توکن توانست در کمترین زمان خود را در بین ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر قرار دهد، در حالی که سایر پروژه‌ها برای رسیدن به این هدف به سال‌ها زمان نیاز داشته‌اند.

ارز pepe محبوب شد، زیرا زمانی راه‌اندازی شد که در صنعت کریپتو سر‌وصدای زیادی وجود نداشت. هیجان خاصی در بازار نبود و علاقه‌مندان به کریپتو موضوع خاصی برای صحبت کردن نداشتند؛ نه رسوایی FTX و نه سقوط Terra Luna. این بدان معنی است که فضا برای عرضه یک پروژه جدید وجود داشت تا توجه بازار را به خود جلب کند. بنابراین، یکی از دلایلی که ارز دیجیتال په‌په خیلی سریع محبوب شد، این واقعیت است که این پروژه زمان مناسبی را برای عرضه انتخاب کرده بود.

در حالی‌که میم‌ کوین پپه (PEPE) از زمان آغاز به کار خود رشد قابل‌توجهی داشته و قیمت آن در ماه گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته، بررسی داده‌های شش ماهه، کاهش بیش از ۸ درصدی ارزش آن را نشان می‌دهد.

از طرفی، با صعود بانک (BONK) و CORGIAI به رتبه‌های سوم و چهارم از ۲۴ دسامبر ۲۰۲۳، پپه جایگاه قبلی خود به‌عنوان سومین میم‌کوین بزرگ از نظر ارزش بازار را از دست داده و به رتبه پنجم نزول کرده است.

پپه قورباغه در نهایت مغلوب سگ‌های بازار کریپتو شد!

در حالی‌ که ارزش بازار PEPE به ۵۸۲ میلیون دلار می‌رسد، ارزش بازار CORGIAI حدود ۷۱۹ میلیون دلار است. به این ترتیب، هر چهار میم‌کوین پیشرو بازار دارای تم سگ بوده و ظاهرا میم‌کوین قورباغه‌ای PEPE تحت الشعاع رقبای جدیدتر و محبوب‌تر قرار گرفته است.

چالش‌های مهم PEPE در ماه آگوست زمانی آغاز شد که اعضای سابق تیم با اتهام سوءاستفاده ۱۵ میلیون دلاری مواجه شدند که تأثیر مخربی بر قیمت این میم‌‌کوین داشت. به دنبال آن، توسعه‌دهنده اصلی پروژه متعهد به بازسازی اعتماد و افزایش تلاش‌ها برای غیرمتمرکزسازی پروژه شد.

شایان ذکر است که PEPE از زمان رسیدن به پایین‌ترین حد قیمتی خود در آوریل ۲۰۲۳، همچنان شاهد افزایش قابل‌توجه بیش از ۲۴۰۰ درصدی بوده است. با این وجود، قیمت آن نسبت به اوج ثبت‌شده در ۵ می ۲۰۲۳، بیش از ۶۷ درصد کاهش را تجربه کرده است. در حال حاضر، ۴۲۰ تریلیون توکن PEPE در گردش است.

همچنین، در میان خیل عظیمی از میم‌کوین‌ها، در مجموع ۱۵۳۶۷۹ کیف‌ پول منحصر به‌فرد مالکیت PEPE را دارا بوده و ده دارنده برتر مجموعاً ۴۲.۸۹ درصد از عرضه در گردش آن را تحت کنترل دارند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها