|
کدخبر: 315846

طرح ترافیک/آلودگی هوا/تهران

ممنوعیت فروش طرح ترافیک / شرایط اضطرار آلودگی هوا در پایتخت حاکم شد

باتوجه به افزایش آلودگی هوا در تهران، فردا ۲۸ آذر، طرح ترافیک فروخته نمی شود.

اقتصاد ممنوعیت فروش طرح ترافیک / شرایط اضطرار آلودگی هوا در پایتخت حاکم شد

آلودگی هوای تهران، مدتی است که مهمان پایتخت است و قرار نیست به زودی از تهران برود. تعطیلی مدارس، دورکاری ادارات و عدم فروش طرح ترافیک هم نتوانسته است تاکنون، آین آلودگی را از پایتخت خارج کند. با این وجود، فردا ۳ شنبه ۲۸ آذر ماه، طرح ترافیک در پایتخت فروخته نخواهد شد.

 میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: تردد شبانه کلیه خودرو‌های گازوئیلی سنگین به استثنای میکسر‌های حمل بتن در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران ممنوع میباشد.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می‌گردد گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...) از تردد در فضای باز خودداری نمایند و از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز خودداری شود.

غراوی سپس گفت: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام نماید.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و نظایر آن، اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و ... که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی ضمن اعلام ممنوعیت فروش طرح ترافیک روزانه در روز سه شنبه ٢٨ آذرماه، اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها