|
کدخبر: 315495

نوشیدنی الکی/ جذب گردشگر/ اقتصاد گردشگری/ امارات

نوشیدنی الکلی برای جذب گردشگر/ ابتکار جدید اماراتی ها

جذب گردشگر و رشد اقتصاد توریسم، کاری کرده که کشورها، برای پیشی گرفتن از یکدیگر به ابتکارهای جالبی دست بزنند.

اقتصاد نوشیدنی الکلی برای جذب گردشگر/ ابتکار جدید اماراتی ها

عبور از اقتصاد تک بعدی و نفت محور، برنامه ای بوده که همسایگان نفتی ایران در این سال ها دنبال کرده اند.

از همین رو، امارات متحده عربی و عربستان سعودی جزو کشورهایی هستند که تلاش می‌کنند اقتصاد خود را از نفت رها کنند و در این مسیر، بیش از هر چیزی، امیدشان به گردشگران است. اقدام به کاهش قوانین محدودکننده نوشیدنی‌های الکلی از جدیدترین اقدامات امارات در این زمینه است.

یکی از اقدامات برای تنوع‌بخشی به اقتصاد، ایجاد بستری برای گردشگری است. با این حال، کشورهای عربی نظیر امارات و عربستان، جاذبه‌های گردشگری چندانی نداشته‌اند و به دلیل قوانین محدود و سختگیرانه، گزینه مطلوبی برای گردشگران نبوده‌اند.

این کشورها اخیرا سعی کرده‌اند چهره خود را در سطح بین‌المللی تغییر دهند تا بتوانند از طریق جذب گردشگر و حتی مهاجر، سرمایه و پول را به داخل مرزهای خود بیاورند.

تلاش برای جذب گردشگر به موضوعی برای رقابت میان کشورهای عربی، به‌ویژه میان دو دوست قدیمی یعنی امارات متحده عربی و عربستان سعودی تبدیل شده است.

این دو کشور سال‌هاست که پیوندی تاریخی با یکدیگر دارند، با این حال، مسئله اقتصاد باعث شده در زمینه فرهنگ و گردشگری وارد مرحله جدیدی شوند.

عربستان پس از حضور محمد بن سلمان، شاهزاده سعودی، اصلاحات و تحولاتی را در دستور کار خود قرار داد که باعث شد توجه جهانیان را به خود جلب کند.

حالا امارات هم سعی دارد با اقداماتی مشابه و حتی فراتر از آن، توجه گردشگران را به خود معطوف سازد.

 

 

 

 

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها