|
کدخبر: 315093

مهاجرت کارآفرینان | واردات کالا‌ | کالاهای صادراتی

کوچ کارآفرینان به امارات / ایران با فضای نامناسب ارزی مواجه است

یک فعال اقتصادی در بازار امارات، با نامناسب ارزیابی کردن فضای ارزی در ایران، از افزایش کوچ متخصصان و کارآفرینان ایرانی به کشور امارات خبر داد.

اقتصاد کوچ کارآفرینان به امارات / ایران با فضای نامناسب ارزی مواجه است

فرشید فرزانگان، فعال اقتصادی در کشور امارات، با اشاره به سیاست های بانک مرکزی و محدودیت های ایجاد شده در مسیر مبادلات تجاری در ایران گفت: اکنون فضای تجاری داخل کشور با محدودیت هایی مواجه است که دیگر یاریگر نیست. ایران با فضای نامناسب ارزی مواجه است و بانک مرکزی نیاز واردات را تامین نمی کند و برای تامین ارز به شدت روی صادرات کنترل دارد و نظارت و حضور بانک مرکزی در تجارت برای کنترل شرایط تجارت را با سخت روبرو کرده است.

فرزانگان در بخش دیگری از این گفتگو گفت: صادرات یک مسیر یک طرفه نیست؛ بسیاری از کالاهای صادراتی نیاز به مواد اولیه وارداتی و ماین آلات و ... دارند و محدودیت واردات بر صادرات نیز تحمیل می شود. مشتری و متقاضیان داخلی نیز با توجه به کاهش قدرت خرید روند نزولی دارند و آینده کشور نامناسب است؛ از این رو؛ طی سالهایی که سیاست های محدود کننده وجود داشته است شرکت های کوچک و متوسط از بین رفتند و باقی شرکت ها نیز برای ادامه حیات راهی کشور امارات شده اند تا هم نیاز به مواد اولیه خود از کشورهای مختلف و هم از ایران به راحتی تامین کنند و هم بتوانند محصول نهایی را صادر کنند و بخشی هم نیاز داخل ایران راتامین کنند.

 

منبع: اقتصاد ۱۰۰

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها