|
کدخبر: 315491

حلزون گوش/رایگان/بیمه سلامت

کاشت حلزون رایگان شد / در کدام بیمارستان ها جراحی رایگان است؟

کاشت حلزون شنوایی جز صندوق صعب العلاج قرار گرفت.

اقتصاد کاشت حلزون رایگان شد / در کدام بیمارستان ها جراحی رایگان است؟

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اعلام کرد که خدمات کاشت حلزون برای بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است. او افزود که در گام اول، قبل از انجام کاشت، بیماران با نشانه‌های کم شنوایی شدید یا عمیق، تمامی خدمات قبل از عمل از جمله توانبخشی، گفتار درمانی و ویزیت را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه گام دوم کاشت حلزون است، گفت: بیماری که کم شنوایی شدید یا عمیق دارد و بررسی رأی کمیسیون شنوایی دانشگاه به درمان کمک شنیداری در بازه زمانی معین پاسخ نداده و یا با رعایت سایر ضوابط به صورت اورژانسی نیازمند درمان پیشرفته کاشت حلزون است، نشان جراحی کاشت حلزون را دریافت و این خدمت را با پوشش ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی از محل صندوق صعب العلاج دریافت می‌کند و این خدمت تنها در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی قابل پرداخت است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: گام بعدی، مرحله پیگیری پس از عمل جراحی کاشت حلزون است که بیمار در این مرحله، نشانِ پس از کاشت حلزون و تمامی خدمات پیگیری شامل توانبخشی، گفتار درمانی، معاینات، ویزیت و … را به صورت رایگان دریافت می‌کند.

اربابی گفت: پس از ۱۰ سال از کاشت حلزون در صورتی که پروتز بیمار نیاز به تعویض داشته باشد، در فرآیندی این پروتز را دریافت می‌کند که صندوق صعب العلاج تا سقف ۱۵ میلون تومان، هزینه‌ی آن را تقبل می‌کند.

وی افزود: تمامی هزینه‌های مربوط به نگهداری، پشتیبانی و تنظیمات این پروتز نیز از محل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج قابل پرداخت است که بابت آن تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سال با ارائه فاکتور معتبر، پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگانی مشمول دریافت خدمات کاشت حلزون هستند که در صندوق صعب العلاج نشان دار بوده و بر اساس رای کمیسیون شنوایی دانشگاه با رعایت سایر ضوابط و شروط سنی، کاندید کاشت حلزون هستند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها