|
کدخبر: 314179

بیمه/بیمه سلامت/مازندران

افزایش اعتبار بیمه سلامت برای فرزندان کارکنان دولت/ تمدید سنی افراد تبعی

جلاهی افزود: اعتبار بیمه فرزندان مشمول، تا پایان ۲۲ سالگی، به شرط عدم ازدواج یا اشتغال به کار منجر به پوشش بیمه، به همراه سرپرست تمدید خواهد شد.

بانک و بیمه افزایش اعتبار  بیمه سلامت برای فرزندان کارکنان دولت/ تمدید سنی افراد تبعی

سرپرست اداره کل بیمه سلامت مازندران گفت: اعتبار بیمه سلامت فرزندان کارکنان دولت از ۱۸ سال به ۲۲ سال افزایش یافت.

دکتر حسین جلاهی سرپرست اداره کل بیمه سلامت مازندران گفت: به منظور تکریم بیمه شدگان و رعایت حقوق آنان و  کاهش مراجعات حضوری برای تمدید پوشش بیمه کارکنان دولت، اعتبار بیمه سلامت برای فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان تا ۴ سال بیشتر یعنی تا ۲۲ سالگی و به صورت حضوری و غیر حضوری تمدید می‌شود.

او با اشاره به دستورالعمل افزایش ۴ سال به اعتبار بیمه سلامت فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان از ۱۸ سال به ۲۲ سال اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان سلامت در صندوق کارکنان دولت در استان مازندران ۲۲۹ هزار و ۹۱۳ نفر است که ۱۵ درصد ازجمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت را تشکیل می‌دهند.

جلاهی افزود: اعتبار بیمه فرزندان مشمول، تا پایان ۲۲ سالگی، به شرط عدم ازدواج یا اشتغال به کار منجر به پوشش بیمه، به همراه سرپرست تمدید خواهد شد.

او ادامه داد: فرزندان ذکور نیز از پایان ۲۲ سالگی تا پایان ۲۵ سالگی، به شرط تحصیل (با ارائه مدارک تحصیلی در هر نیم سال تحصیلی) و عدم ازدواج (با ارائه شناسنامه) یا عدم اشتغال به کار منجر به صدور پوشش بیمه، می­ توانند از طریق تماس با مرکز ۱۶۶۶ یا مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، به تبع اعتبار سرپرست (در قالب تبعی ۱) نسبت به تمدید اعتبار بیمه خود اقدام نمایند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت مازندران گفت: فرزندان اناث هم پس از پایان ۲۲ سالگی، به شرط عدم ازدواج یا اشتغال به کار منجر به صدور پوشش بیمه، هر ۲ سال با ارائه شناسنامه و کنترل ازدواج، همراه با سرپرست تمدید اعتبار خواهند شد.

دکتر جلاهی افزود: تمامی بیمه شدگان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با شماره ۱۶۶۶ نسبت به استعلام اعتبار پوشش بیمه، کسب اطلاع از ضوابط پوشش بیمه سازمان و تمدید پوشش بیمه فرزندان بالای ۲۲ سال اقدام نمایند.

او یادآور شد: بیمه گزار باید خروج فرزند از شرایط پوشش بیمه والدین در هر زمان (کمتر از ۲۲ سال یا بیشتر از ۲۲ سال) از جمله ازدواج و اشتغال فرزندان کارکنان خود را در موعد مقرر در سامانه سازمان بیمه سلامت اعلام کند. بدیهی است در صورت تاخیر در اعلام، بیمه گزار ملزم به کسر حق بیمه از حقوق بیمه شده و پرداخت به سازمان بیمه بابت مدت تاخیر خواهد بود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت مازندران در پایان اعلام کرد: تمامی بیمه شدگان میتوانند با کد دستوری #۱۶۶۶* نسبت به استعلام اعتبار پوشش بیمه خود اقدام نمایند. همچنین ضوابط مربوط به پوشش بیمه صندوق کارکنان دولت نیز در پورتال سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی (https://ihio.gov.ir) در دسترس عموم قراردارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها