|
کدخبر: 314657

بیمه سلامت/خدمات درمانی/توانبخشی

پرداخت رقم قابل توجه بیمه سلامت به معلولین/هزینه توانبخشی معلولین تعرفه گذاری میشود

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان اعلام کرد که اداره کل آن در راستای حمایت ویژه از افراد معلول، در سال جاری بیش از ۱۷ هزار نفر از معلولان در استان اصفهان، مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال را برای درمانشان پرداخت کرده است.

سلامت پرداخت رقم قابل توجه بیمه سلامت به معلولین/هزینه توانبخشی معلولین تعرفه گذاری میشود

محمد حسین صفاری افزود: افراد توانخواه و معلولانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، از سال گذشته برای انجام خدمات فیزیوتراپی و ۵۹ کد خدمت توانبخشی، حمایت ویژه بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: این حمایت‌ها به صورت بیمه‌ای ارائه می‌شوند و هزینه خدمات توانبخشی معلولان بر اساس تعرفه مراکز ارائه دهنده خدمات تعیین می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: ۲۵ هزار ۹۸۷ توانخواه بهزیستی در این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این افراد می توانند با مراجعه به ۳۴۹ مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی در استان از پوشش بیمه ای ویژه در حوزه توانبخشی استفاده کنند.

 بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مُکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی را به‌گونه‌ای تامین کند که علاوه بر تامین خدمات درمانی مورد نیاز، خدمات توانبخشی جسمی و روانی آنها را نیز پوشش دهد.

از حدود ۴۰ میلیون فرد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آنها ساکن استان اصفهان هستند و ۶۷۰ هزار نفر از آنها بیمه روستایی دارند.

۱۲ آذر روز جهانی معلولان و یازدهم تا هفدهم آذر هفته افراد دارای معلولیت نامگذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها