|
کدخبر: 315234

سند مالکیت/ سکونت گاه غیر قانونی/ بافت های فرسوده

صدور سند مالکیت برای سکونت گاه های غیر رسمی/ ساکنان برای دریافت سند به راه و شهرسازی مراجعه کنند

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب که ملکشان در مالکیت دولت است، می توانند برای دریافت سند به اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

اقتصاد صدور سند مالکیت برای سکونت گاه های غیر رسمی/ ساکنان برای دریافت سند به راه و شهرسازی مراجعه کنند

یکی از برنامه های تازه اداره راه و شهرسازی، صدور سند مالکیت برای سکونت گاه های غیر قانونی است که در تصرف دولت هستند. این برنامه، زیرمجموعه برنامه توانمندسازی است که شامل مجموعه اقداماتی می شود که به منظور ساماندهی فضایی بافت‌های غیررسمی انجام می‌شود.

حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در اینباره اظهار داشت: متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، می‌توانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به راه و شهرسازی مراجعه کنند.

وی گفت: متقاضی یا همسر وی باید فاقد مسکن بوده و فرم «ج» وی سبز باشد، هر خانواده امکان بهره‌مندی تنها از یک قطعه زمین را دارد و بنای احداثی نیز می‌بایست با طرح‌های مصوب شهری مطابقت داشته باشد.

جنتی در ادامه افزود: پیش‌ثبت‌نام متقاضیان می‌بایست در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس facility.udrc.ir انجام شده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره واگذاری در تهران یا اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران دریافت سند، ایجاد تعلق خاطر در ساکنان، امکان صدور پروانه و پایان‌کار، تعریض و بهسازی معابر، افزایش کیفیت زندگی، امکان افزایش سرمایه گذاری در محلات هدف را از اهداف مهم بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برشمرد. این امکان تا پایان سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.

جنتی در پایان گفت: این ظرفیت قانونی (بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه) امکان ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده را برای متقاضیان و انبوه سازان افزایش داده است.

لازم به ذکر است این دستورالعمل در تاریخ ۱۴ آبان ماه جاری به مدیران کل راه و شهرسازی کشور ابلاغ شده است.

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها