|
کدخبر: 300118 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران؛

تهران را به گوشت قربانی تبدیل کرده‌اند

رئیس شورای شهر تهران در حاشیه این جلسه، توضیحاتی را درباره بافت های فرسوده ارائه داد.

جامعه تهران را به گوشت قربانی تبدیل کرده‌اند

مهدی چمران درحاشیه یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران درباره بافت‌های فرسوده تهران گفت: برای تشویق بیشتر در بافت فرسوده تغییراتی را ایجاد خواهیم کرد. به صورتی که در گذشته وقتی ۱۵۰ متر تجمیع می شد مالکان ۸۰ درصد جایزه دریافت می‌کردند که به ۱۲۰ متر تقلیل پیدا می کرد . حالا با اختصاص ۱۰۰ درصد تخفیف به تجمیع واحدهای ۲۰۰ متری نیز به ۱۵۰ متر رسید تا تعداد بیشتری از واحدها با هم تجمیع شوند.

وی افزود: در برخی شهرها سطح کافی برای ساخت و ساز وجود دارد اما ساخت و ساز صورت نگرفته است. در تهران نیز در برخی خیابان‌ها ساختمان‌هایی با وضعیت نامناسبی داریم که مایه ابرو ریزی است و باید نوسازی شود لذا در زمین‌های جدید که تاسیسات نیاز دارد، نباید ساخت و ساز شود بلکه باید بافت فرسوده را نوسازی کرد. مباحث اقتصادی و گرانی مصالح باعث شده همه نتوانند بسازند.‌ما هم اگر زمین بدهیم چه کسی می‌خواهد تاسیسات تامین کند.

وی تاکید کرد: تهران را به گوشت قربانی تبدیل کرده و به شهرهای اطراف دادند؛ مرتضی گرد روستایی از بخش آفتاب است که به منطقه ۱۹ چسبیده و دیگر فضایی وجود ندارد. قیام‌دشت به میدان بسیج چسبیده و جای توسعه ندارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها