|
کدخبر: 314566

ارز دیجیتال | رمز ارز | بیت کوین | سرقت رمزارزی

زیان‌بارترین ماه ۲۰۲۳ مشخص شد / هکرهای ارز دیجیتال چه کردند؟

به گفته شرکت امنیت بلاکچین سرتیک ( CertiK)، هکرها نزدیک به ۳۶۳ میلیون دلار از دارایی‌های رمزارزی را در ماه نوامبر به سرقت بردند و این ماه را به “زیان‌بار‌ترین” ماه سال ۲۰۲۳ تبدیل کردند.

اقتصاد زیان‌بارترین ماه ۲۰۲۳ مشخص شد / هکرهای ارز دیجیتال چه کردند؟

این آمار جهش نگران‌کننده‌ ۱۱ برابری را نسبت به ماه اکتبر نشان می‌دهد. از این مقدار نزدیک به ۸۷ درصد از وجوه دزدیده‌ شده به دلیل سوءاستفاده‌ها بوده است، در حالی که حملات وام فوری (Flash Loan Attack) تقریباً ۱۲.۵ درصد از کل ضررها را شامل می‌شود.

صرافی‌های پولونیکس (Poloniex) و صرافی HTX محل بزرگترین سوء استفاده‌ها در این ماه بودند و در مجموع بیش از ۲۴۴ میلیون دلار زیان را به همراه داشتند. جالب اینجا است که هر دو صرافی به کارآفرین برجسته حوزه ارزهای دیجیتال، جاستین سان، بنیان‌گذار ترون (TRON) مرتبط بودند.

علاوه بر این، هک صرافی غیرمتمرکز کایبر سواپ (KyberSwap) با زیان ۴۵ میلیون دلاری نیز، سومین حادثه امنیتی بزرگ در ماه نوامبر بود.

تحلیل شرکت سرتیک نشان داد که با ارقام به سرقت رفته در ماه نوامبر، مجموع زیان‌های این حوزه از ابتدای سال ۲۰۲۳ به مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار رسیده است. به نظر می‌رسد افزایش هک و زیان‌های مرتبط با این سرقت‌ها، با افزایش علاقه مجدد سرمایه‌گذاران به این صنعت همزمان شده است.

تجزیه و تحلیل داده‌های DeFiLlama نشان داد که ارزش دارایی‌های به سرقت رفته در بازار صعودی سال ۲۰۲۱ تا اوایل سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری داشته است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها