|
کدخبر: 314437

ارز دیجیتال | رمز ارز | صرافی کریپتولند | سینا استوی

پلیس بین الملل به دنبال مدیرعامل متواری صرافی کریپتولند

مرکز رسانه قوه قضاییه از صدور اعلان قرمز برای سینا استوی، متهم اصلی پرونده صرافی کریپتولند که به خارج از کشور فرار کرده، خبر داد.

اقتصاد پلیس بین الملل به دنبال مدیرعامل متواری صرافی کریپتولند

طبق گزارش‌ها، در پی همکاری متهم در بازپرداخت و ردمال مطالبات ۲۴ هزار نفر از شکات، بازپرس پرونده با تعیین قرار وثیقه، او را در عین ممنوع‌المعامله و ممنوع‌الخروج بودن، برای ردمال باقی شکات به صورت تحت نظر آزاد کرده بود.

با این حال، استوی به صورت غیرقانونی کشور را ترک کرده است. پس از اطلاع از این موضوع، بلافاصله اعلان قرمز برای استرداد سینا استوی به پلیس بین‌الملل داده شده است.

در حال حاضر، از هفت متهم پرونده، ۶ متهم در داخل کشور هستند و فقط یک نفر متواری است. در این مورد نیز اقدامات قضایی برای پیگرد بین‌المللی جلب محکوم در حال انجام است.

براساس کیفرخواست صادره، سینا استوی به تشکیل و سردستگی یک شبکه سازمان‌یافته و اخلال کلان در نظام اقتصادی (ارزی و پولی) کشور از طریق تصدی به عملیات یک صرافی غیرمجاز رمزارزی تحت عنوان صرافی کریپتولند، و همچنین به «خیانت در امانت از طریق برداشت غیرمجاز از نقدینگی کاربران صرافی غیرمجاز کریپتولند» متهم شد.

جعل اسناد رسمی و استفاده از اسناد رسمی مجعول (گذرنامه جعلی به نام هاکان استوی و حکم ماموریت جعلی) نیز از دیگر اتهامات سینا استوی در کیفرخواست صادره بود.

پس از رسیدگی به پرونده، دادگاه سینا استوی را به ۱۵ سال حبس، ۷۵ ضربه شلاق، پرداخت جزای نقدی و ردمال و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم کرد.

 

منبع: قوه قضاییه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها