|
کدخبر: 314317

پیش بینی بورس / سهامداران بورس / رشد بورس

پیش بینی بورس در پایان هفته / سهامداران امروز فروشنده هستند؟

بازار سهام در معاملات روز سه‌شنبه نیز همچون روز دوشنبه، شاهد کاهش قیمت در بین نمادهای فرابورس ایران و افزایش قیمت در بین نمادهای بورسی بود.

اقتصاد پیش بینی بورس در پایان هفته / سهامداران امروز فروشنده هستند؟

در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۵ هزار و ۸۳۱ واحد صعود کرد و به رقم ۲ میلیون و ۳۱ هزار و ۹۰۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و ۲۵۷ واحد بالا آمد و در رقم ۷۱۲ هزار و ۷۴ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۳۶ واحد افت کرد و به رقم ۲۵ هزار و ۱۱۶ رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش ۶۳۵ واحدی داشت و به سطح ۱۲۷ هزار و ۸۹۶ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، ۵۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

روز سه‌شنبه در بورس شرکت نیرو ترانس (بنیرو)، شرکت توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) و شرکت سیمان خزر (سخزر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، شرکت افرا نت (افرا) و شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای کترام (شرکت تولیدی کاشی تکسرام)، چافست (شرکت افست) و بالبر (شرکت کابل البرز) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، شرکت آ س پ (آ.س.پ) و شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۴۸ نماد صف خرید داشتند و ۵۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۲۳ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳۵ درصدی به ۳۳۵ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌‌های بورس رشد کردند.

شاخص با جلوداری نمادهای اخابر، فارس و رمپنتا رشد کرد. همچنین دیروز برای سومین روز پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۲۶۵ میلیارد تومان بود. نمادهای وسپهر، وبملت، وسالت، وپاسار، شپنا، ثپردیس، فملی، وتجارت، حفارس و شستا بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

دیروز در یک ساعت پایانی معاملات، تقاضا رشد کرد و نرخ رشد شاخص هم بیشتر شد. در نتیجه تعداد نمادهای سبز بازار بیشتر از قرمزها شد و ارزش معاملات خرد نیز رشد کرد و با افزایش ۵ درصدی به ۴ هزار و ۱۸۳ میلیارد تومان رسید. بنابراین با توجه به روند پایانی معاملات دیروز، می‌توان انتظار داشت امروز بازار با رشد شاخص‌ها آغاز شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها