|
کدخبر: 314180

بورس / مالیات/ معاف از مالیات

یک اتفاق مهم برای ایجاد رونق در بورس

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی موجب رونق در بازار سهام می‌شود.

اقتصاد یک اتفاق مهم برای ایجاد رونق در بورس

جعفر قادری به تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی در بازار سهام تأثیرگذار بودن آن را تأکید کرد. او بیان کرد که ارزش دفتری یک واحد تولیدی ممکن است پایین باشد، اما این واحد ممکن است دارایی‌هایی دیگر باشد. بنابراین، در هنگام تجدید ارزیابی، دارایی‌های ثبت شده در آن واحد افزایش قابل توجهی خواهند یافت و در نتیجه وضعیت مالی و سرمایه‌گذاری آن واحد بهبود خواهد یافت.

وی در عین حال بیان کرد: البته تاثیر این اتفاق زمانی بیشتر می‌شود که تجدید ارزیابی دارایی‌ها منجر به پرداخت مالیات بیشتر نشود.

این نماینده مجلس همچنین به ارائه راهکارهایی برای رونق بازار سهام پرداخت و گفت: باید هر ۵ سال یکبار اجازه تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی داده شود و در عین حال تجدید ارزیابی‌ها از پرداخت مالیات معاف باشند.

قادری با اشاره به مصوبه مجلس در طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها گفت: در این طرح ساختارهایی همچون شورای ملی تامین مالی ، صندوق تضمین، نظام رتبه بندی و توسعه دامن وثایق پیش‌بینی شده است که با اجرایی شدن این موارد می‎توان انتظار رونق بازار سهام را داشت.

وی در پایان بیان کرد: اجرای قانونی طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی در بازار سهام می‌تواند به رونق بازار سرمایه کمک قابل توجهی کند.

منبع: سنا نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها