|
کدخبر: 314239 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز از سازمان بورس؛

جزئیات مهم درباره برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت

عشقی در نشست خبری گفت: در جلسه اخیر شورای عالی بورس تمامی موارد نهایی شد، کارهای اولیه برای برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار خواهد شد.

اقتصاد جزئیات مهم درباره برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت

نشست خبری مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اصحاب رسانه درباره برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت انجام شد.

عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری گفت: برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در چند سال اخیر با دخالت بعضی نهادها متوقف شد اما برنامه اجرا شدن دوباره آن در دست اقدام است.

وی افزود: در جلسه اخیر شورای بورس اقدامات اولیه برای برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت انجام شد و نحوه چگونگی انجام آن به تصویب رسید. همچنین برنامه مدونی برای اطلاع رسانی و آموزش اطلاعات بورسی در دست است و باید تمام دستگاه ها در جهت انجام آموزش های حداقلی بورس به مردم در برنامه داشته باشند.

عشقی خاطرنشان کرد: چند دسته سهامدار می توانند در مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی شرکت کنند. این مجامع به چند روش حضوری و الکترونیکی خواهد بود اما رای گیری به صورت الکترونیکی خواهد بود. سهامداران اصالتا یا وکالتی و یا با معرفی یک نماینده می توانند در مجامع شرکت کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: کسانی که در مجامع استانی شرکت نمی کنند رای شان به شرکت های تعاونی می رسد اما به شرطی که حداقل مشارکت ۲۰ درصدی سهامداران یا اعضای خود را در مجمع داشته باشد. چون قبل از این دیده شده است شرکتی که ۱۰۰ هزار نفر عضو دارد با برگزاری ۱۰ نفر عضو در مجمع برای این شرکت تصمیم گیری می کند؛ بنابراین شرط مذکور برای جلوگیری از این اتفاق خواهد بود و حداقل ۲۰ درصد ازاعضا باید حضور داشته باشند.

عشقی تاکید کرد:  بعد از تشکیل هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی، انتخابات کانون سهام عدالت انجام خواهد شد. شرکت های استانی اگر مجامع سرمایه گذاری را برگزار کنند، تمام فرایند مربوط به ساماندهی شرکت برای آن ها اتفاق خواهد افتاد و هدف از این کار ساماندهی شرکت های سهام عدالت است. این طرح به صورت آزمایشی در ۲ استان اجرا خواهد شد.

دلیل انتخاب دو استان برای برگزاری مجمع سهام عدالت

ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران بورس ها گفت: فعلا فقط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های زنجان و خراسان شمالی می‌توانند به سبب آنکه اطلاعات آن ها شفاف است مجمع سهامداران خود را برگزاری کنند و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نیز به منظور رعایت شفافیت در انتظار برگزاری مجمع هستند.

جعفری

پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت آذر ماه

مجید عشقی، رییس سازمان بورس درباره سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت آذر ماه پرداخت خواهد شد. برخی شرکت‌ها هنوز سود را واریز نکردند که موظف هستند در روزهای آتی این کار را انجام دهند؛ در غیر این صورت اسامی آنان منتشر می‌شود.این سود در دو بخش واریز خواهد شد؛ بخش اول آذر ماه و بخش دوم پایان سال.

وی افزود: تخصیص سهام عدالت جدید به مشمولین به دولت و سازمان خصوصی سازی و مجلس مربوط می‌شود. اقدامات اختصاص این سهام به مشمولین جدید که شامل ۶ میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و ایثارگران هستند، در حال انجام است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها