|
کدخبر: 314091

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین/اتریوم

افزایش عجیب توکن‌سوزی اتریوم / افزایش قیمت در راه است؟

اتریوم (ETH) طی ماه گذشته افزایش قابل‌توجهی را در نرخ توکن‌سوزی خود تجربه کرده که ناشی از فعالیت بالا در شبکه بلاکچین آن است. نرخ رایت یا توکن‌سوزی، در واقع میزان توکن‌های اتریومی را اندازه‌گیری می‌کند که برای همیشه از گردش خارج می‌شوند.

اقتصاد افزایش عجیب توکن‌سوزی اتریوم / افزایش قیمت در راه است؟

بر اساس داده‌های پلتفرم Ultrasound.money، در ۳۰ روز گذشته حدود ۹۲۸۳۱ اتریوم به ارزش تقریبی ۱۹۳.۵۵ میلیون دلار سوزانده شده است.

هرچه تعداد بیشتری از کاربران با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در لایه یک اتریوم تراکنش انجام ‌دهند و در آن‌ها مشارکت داشته باشند، نرخ رایت و توکن‌سوزی افزایش می‌یابد و به پویایی عرضه اتریوم با ویژگی ضدتورمی کمک می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آنند که با وجود کاهش کلی علاقه به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در طول سال، اتریوم این روند را به چالش کشیده و افزایش چشمگیری به میزان ۳۷ درصد را در حجم فروش ماهانه NFT در ماه نوامبر به ثبت رسانده است. این اولین افزایش ماهانه در حجم فروش NFT از فوریه است.

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده، حجم فروش NFT در ماه نوامبر به ۲۷۳ میلیون دلار رسیده است. در اکوسیستم دیفای، شاخص کلیدی رشد اتریوم، ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) است که در ۳۰ روز گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته و طبق اطلاعات ارائه شده توسط پلتفرم DefiLlama، به ۳۵.۵۶ میلیارد دلار رسیده است.

لیدو فایننس (LDO)، یک پروتکل پیشرو در زنجیره اتریوم، در این مدت شاهد افزایش ۲۱ درصدی در TVL خود بوده است.افزایش فعالیت‌های آنچین و هزینه‌های گس در شبکه اتریوم منجر به کاهش تورم توکن اصلی آن، ETH شده است.

افزایش استفاده از شبکه منجر به نرخ توکن‌سوزی بالاتر در اتریوم می‌شود و عرضه کلی کوین را کاهش می‌دهد که برای قیمت آن، یک سیگنال مثبت در نظر گرفته می‌شود. داده‌های Ultrasound.money نشان می‌دهند که عرضه اتریوم تنها در ماه گذشته بیش از ۲۲۰۰۰ واحد کاهش یافته است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها