|
کدخبر: 313950

وضعیت بورس/بورس/وضعیت سهام بورسی

سقوط دوباره در بورس / فولاد صدرنشین نمادهای ریزشی + نقشه

در روز ۴ آذر ماه ۱۴۰۲، بازار سهام با ریزش ۲۳۱۴ واحدی به پایان رسید. در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس به میزان ۲ میلیون و ۲۰ واحد قرار گرفت.

اقتصاد سقوط دوباره در بورس / فولاد صدرنشین نمادهای ریزشی + نقشه

در تاریخ ۴ آذر  ماه، بازار بورس با شروعی ریزشی روبرو شد و بخش قابل توجهی از نمادهای بورسی با افت قیمت مواجه شدند. این وضعیت باعث شد که بسیاری از نمادها رنگ قرمز را به خود بگیرند، که نشانگر کاهش قیمت آنها است.

معاملات شنبه در وضعیت نزولی آغاز شد در ادامه این حجم از ریزش نسبتا افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، اخابر، شستا، شتران، شپنا، نوری و  شبندر تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۴ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش شدت یافت تا با ریزش حدود ۴۹۳ واحد به ۷۰۵ هزار و ۷۳۱ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۲ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۱۳۹,۷۴۷.۱۶۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۸,۹۹۶.۰۰۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۴۰۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، فصبا، بپیوند، مادیرا، انتخاب، آریا و بمولد هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۴ آذر ۱۴۰۲

رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس: حدود ۵۰٪ ناشران اقدام به اصلاح اساسنامه کرده‌ و باید سود نقدی مصوب مجامع عمومی آتی را طی ۴ ماه از تاریخ تصویب پرداخت کنند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی: وراث برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفی از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه اقدام کنند.

سخنگوی دولت: برخی نیروگاه‌هایی که از دولت هزینه تولید برق، طلب داشتند و هم‌زمان باید مالیات‌ پرداخت می‌کردند، دولت تهاتر بدهی و مالیات را در دستور کار قرار داد.

نشست تامین مالی دانش بنیان‌ها از بازار سرمایه برگزار شد

نشست بررسی شیوه‌ها و راهکارهای تامین مالی صندوق‌های نوآوری و شکوفایی در بازار سرمایه با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی از اعضای هیات مدیره این سازمان، محمد صادق خیاطیان، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از مدیران این صندوق در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

صندوق بازنشستگی تکمیلی، نقطه عطف توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

عباس سلطانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه ایران در حوزه بکارگیری ابزارها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مقایسه با سایر کشورها عقب مانده است، اما می‌توان صندوق بازنشستگی تکمیلی را نقطه عطفی برای پیشرفت در حوزه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم دانست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها