|
کدخبر: 313877

بورس/ وضعیت بورس/ پیش بینی بورس

پیش بینی مهم درباره بورس فردا با اهرم بودجه / خرید بیشتر می شود یا فروش؟

شاخص کل همچنان میانگین ۵۵ روزه و میانگین ۲۰۰ که از درجه اهمیت بالایی برای اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه برخوردار است با اغماض در یک محدوده قرار گرفته‌اند.

 در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات در این روز حوالی ۵ هزار میلیارد تومان ثبت شد که باز هم رویه و روندی منفی را به خود گرفت است و خیلی نمی‌توان روی آن حساب باز کرد.

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نیز با رشد ۲ هزار و ۲۰۰ واحدی در محدوده‌های ۲ میلیون و ۲۲ هزار واحدی ایستاد.

 بیشترین تأثیر مثبت را در روز چهارشنبه بر روی شاخص کل نماد نوری داشت که خبر راه اندازی واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام این شرکت در سامانه کدال منتشر شده بود نمادهای شپنا، فارس، فولاد و شپدیس دیگر نمادهایی بودند که تلاش کردند بازار روز چهارشنبه را تا سطح مثبت بالا بکشند.

 قسمت‌هایی از بودجه سال ۱۴۰۳ در بین اهالی بازار سرمایه دست به دست می‌شد و یکی از آنها بحث تبصره ۱۴ و منابع هدفمندی است در این قسمت از بودجه میزان رشد منابع هدفمندسازی یارانه‌ها بیش از ۱۵ درصد رشد را دیده که نسبت به سنوات گذشته به نظر می‌رسد خیلی بحث گران فروشی مطرح نشده است.

 البته گفته می‌شود که بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ انواع خودروهای سواری، وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از ۳ میلیارد تومان است مشمول سالانه یک درصد مالیات می‌شوند.

 همچنین در بودجه ۱۴۰۳ تأکید شده؛ در صورتی که جمع مبلغ و دفعات واریز به حساب‌های غیرتجاری هر شخص حقیقی در هر ماه از رقم مشخصی بیشتر باشد اگر درآمدی نبودن تراکنش‌ها اثبات نشود از صاحب حساب مالیات گرفته می‌شود.

 اما روز چهارشنبه عیوضلو عضو هیئت مدیره سازمان بورس در پاسخ به توییت رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشت که آیا در افزایش ۳۶ درصدی انتشار اوراق مالی (اوراق بدهی) ظرفیت بازارهای مالی لحاظ شده است؟! موضوعی که می‌تواند بازار سرمایه را تحت‌تأثیر خود قرار دهد. عیوضلو عنوان کرده است که در حال حاضر تحت تأثیر افزایش تقاضای تأمین مالی، نرخ‌های تأمین مالی در سقف‌های تاریخی خود هستند.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس تهران را که از منظر تکنیکالی مورد بررسی قرار می‌دهیم، همچنان شاخص کل میانگین ۵۵ روزه و میانگین ۲۰۰ که از درجه اهمیت بالایی برای اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه برخوردار است با اغماض در یک محدوده قرار گرفته‌اند. شاخص کل با وجود واگرایی در کف در اندیکاتور RSI و همچنین الگوی کلاسیک احتمالی ایجاد شده می‌تواند به اعداد و ارقام بالاتر برسد که البته برای این موضوع به انرژی ارزش معاملاتی نیاز دارد و برای شکستن مقاومت‌های پیش روی خود باید ارزش معاملاتی افزایش پیدا کند و افزایش ارزش معاملاتی بالا از نشان‌های استقبال خریداران از بازار است. البته که بحث بودجه در این روزها مطرح شده است و بازار به نظر می‌رسد که از بودجه سال آینده خیلی ترس نداشته باشد البته که در اجرای بندهای این بودجه نیز طبق سابقه و حافظه تاریخی خود ابهاماتی را دارد.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها