|
کدخبر: 313018

کانادا/ معدن/ سرمایه گذاری در معدن

افشای نقشه جدید کشور پولدار برای معدن

یکی از مشهورترین سرمایه‌گذاران بخش معدن کانادا یعنی مارک سلبی معتقد است: مجموعه پولی که برای توسعه فعالیت‌های استخراج در دسترس است به طرز چشمگیری کاهش‌یافته و به کف خود رسیده‌است.

اقتصاد افشای نقشه جدید کشور پولدار برای معدن

شیرهای تامین مالی برای توسعه معدن‌کاری در کانادا بسته است. شواهد موجود نشان می‌دهد برخلاف استرالیا و بسیاری از کشورهای مشابه که با قدرت در زمینه توسعه معدن‌کاری و سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های خاک‌‌‌‌‌‌‌های کمیاب حرکت می‌کنند، کانادا وضعیت بدی دارد. این کشور نه‌تنها به این روند نپیوسته که حتی در زمینه توسعه تولیدات معدنی نیز با سستی پیش می‌رود.

 گزارش مجله آنلاین معدن‌کاری نشان می‌دهد کانادا به‌طور جدی در حال از دست‌دادن فرصت تبدیل‌شدن به یک قطب بزرگ تولید خاک‌‌‌‌‌‌‌های کمیاب در سالیان آتی است. چیزی که به‌جز مشکلات داخلی اقتصاد کانادا ناشی از افول جدی قیمت مواد معدنی، فلزات اساسی و خاک‌‌‌‌‌‌‌های کمیاب در بازارهای جهانی ناشی از افول اقتصاد چین است. گزارش این مجله تاکید دارد؛ نه‌تنها قیمت‌های بسیاری از مواد معدنی به دلیل نگرانی‌های اخیر مبنی‌بر اینکه کند‌شدن اقتصاد چین باعث تضعیف تقاضا برای سال‌های آتی می‌شود، کاهش یافته است‌، مثلا کاهش ۳۸‌درصدی بهای نیکل در مقایسه با نقطه اوج آن در اوایل امسال، سرمایه‌گذاران نیز هر روز میل کمتر و کمتری برای ورود به بخش استخراج و فرآوری مواد معدنی دارند.

یکی از مشهورترین سرمایه‌گذاران بخش معدن کانادا یعنی مارک سلبی در این‌باره معتقد است: «مجموعه پولی که برای توسعه فعالیت‌های استخراج در دسترس است به طرز چشمگیری کاهش‌یافته و به کف خود رسیده‌است.» موضوعی که به‌نظر می‌رسد خبر از چشم‌‌‌‌‌‌‌انداز نه‌چندان قدرتمند تولید فلزات کمیاب و حساس برای پشتیبانی از گذار انرژی و ورود به عصر اقتصاد سبز و پاک است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها