|
کدخبر: 312328

کانادا/ تولید ناخالص داخلی/ تولید در کانادا

خبر بد برای سرمایه‌گذاران/ کانادا زمین‌گیر شد؟

بر اساس داده های رسمی آمار کانادا، به نظر می رسد تولید ناخالص داخلی واقعی این کشور برای سه ماه متوالی بدون تغییر باقی مانده است.

اقتصاد خبر بد برای سرمایه‌گذاران/ کانادا زمین‌گیر شد؟

بر اساس داده های رسمی آمار کانادا، به نظر می رسد تولید ناخالص داخلی واقعی این کشور برای سه ماه متوالی بدون تغییر باقی مانده است.

بر اساس گزارش اداره آمار این کشور، عملکرد اقتصادی کانادا در ماه آگوست ثابت ماند و احتمالا در سه ماهه سوم به کاهش سطحی رسیده است.

این کاهش به افزایش نرخ بهره، تورم، آتش‌سوزی جنگل‌ها و شرایط خشکسالی در سراسر این کشور نسبت داده شده است.

داده‌های اولیه نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی واقعی در ماه سپتامبر نیز برای سومین ماه متوالی بدون تغییر بوده است.

بر اساس این گزارش، صنایع تولیدی بخش خدمات نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد رشد و صنایع تولیدکننده کالا ۰.۲ درصد کاهش داشته است. بر اساس این ارقام، به‌طور کلی، تنها هشت بخش از ۲۰ بخش صنعتی گسترش یافته است.

بخش تولید در ماه آگوست ۰.۶ درصد کاهش یافت زیرا تولید کالاهای بادوام و بی‌دوام در کاهش برای سومین ماه متوالی نقش داشتند.

بخش معدن و استخراج نفت و گاز در ماه آگوست ۱.۲ درصد افزایش یافت.

اداره آمار کانادا در گزارش خود نوشت که «سومین افزایش متوالی ماهانه باعث شد فعالیت‌ها بالاتر از سطح آوریل قرار گیرند، قبل از اینکه در ماه مه کاهش یابند و تا حدی به دلیل تاثیر آتش‌سوزی جنگل‌هاست».

تجارت عمده فروشی در ماه آگوست ۲.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که تجارت خرده‌فروشی که برای سومین ماه متوالی کاهش یافت، ۰.۷ درصد نزول کرد. خدمات اقامتی و غذایی در ماه آگوست ۱.۸ درصد کاهش یافت که نشان‌دهنده انقباض در هر دو زیربخش است.

کشاورزی، جنگلداری، ماهیگیری و شکار در ماه آگوست ۳.۲ درصد کاهش یافت که مهم‌ترین کاهش آن از آگوست ۲۰۲۱ است.

این گزارش نشان می‌دهد که تولید محصول در ماه آگوست با یک استثنا ۶.۷ درصد کاهش یافته که عمدتا به دلیل شرایط خشک در غرب کاناداست.  هفته گذشته، بانک مرکزی کانادا پس از افزایش ۱۰ برابری نرخ از اوایل سال ۲۰۲۲، تصمیم گرفت برای دومین بار متوالی نرخ بهره را در پنج درصد ثابت نگه دارد با این حال، رگولاتور هشدار داد که افزایش بیشتر نرخ بهره با تورم فزاینده امکان‌پذیر است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها