|
کدخبر: 304455

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور کانادا چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

کانادا در میان کشورهای انگلیسی‌زبان، رفته‌رفته به یکی از برترین مقاصد آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده‌ است. هزینه زندگی در کانادا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌های دانشجویانی است که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند. کانادا کشور نسبتا گرانی محسوب می‌شود. البته اگر هزینه‌های جاری و هزینه تحصیل در کانادا را با هزینه‌های زندگی و تحصیل در سایر کشورهای انگلیسی‌زبان مانند آمریکا، بریتانیا و استرالیا مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که کانادا نسبت به آن‌ها، کشور ارزان‌تری محسوب می‌شود! کیفیت عالی تحصیل در کانادا و عملکرد قوی دانشجویان این کشور در بازار کار بین‌المللی، امتیاز بسیار برجسته‌ای است. در این مطلب، ما تلاش کردیم به تمام جنبه‌های هزینه زندگی در کانادا بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر از هزینه تحصیل در کانادا به این صفحه مراجعه کنید.

هزینه‌‌های زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی، اغلب نسبتا گران و سنگین است. این هزینه‌ها شامل موارد بسیار زیادی در زندگی روزمره می‌شوند. در واقع، دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا، باید مبلغی بیش از مبلغ مورد نیاز برای شهریه دانشگاه با خود به همراه داشته‌ باشند. البته هزینه زندگی در کانادا بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید، متفاوت است. برخی شهرها مانند ونکوور، از شهرهای گران کانادا هستند. از طرفی، هزینه زندگی در کانادا در شهر کبک، قیمت پایین‌تری دارد. در ادامه، ما چندین مورد از مخارج مهم و ضروری در کانادا که هر دانشجویی با آن‌ها روبه‌رو خواهد شد را بیان می‌کنیم.

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

اولین بخش‌ مهم هزینه زندگی در کانادا، هزینه ویزای تحصیلی این کشور است. دانشجویان برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا، باید 150 دلار کانادا پرداخت کنند. البته فراموش نکنید که لازم است دانشجویان بین‌المللی، مبلغی حدود 10000 دلار کانادا جدا از شهریه خود پرداخت کنند. دانشجویان با پرداخت این مبلغ، ثابت می‌کنند که می‌توانند به‌‌مدت یک‌ سال از پس تامین هزینه‌های خود بربیایند.

هزینه اقامت در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

هزینه اسکان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هزینه زندگی در کانادا برای هر دانشجو است. مانند همه کشورها، هزینه‌های زندگی در مراکز شهری کانادا نسبت به حومه آن گران‌تر است. بسیاری از دانشجویان اقامت در مسکن یا خوابگاه را در محوطه دانشگاه ترجیح می‌دهند. اگرچه که اغلب ارزان‌تر نیست اما اقامت در آنجا برای دانشجویان راحت‌تر است. تورنتو و ونکوور از گران‌ترین شهرهای کانادا برای اقامت هستند. هزینه ماهانه اقامت در تورنتو می‌تواند بین 1080 تا 2900 دلار کانادا باشد.

هزینه بیمه سلامت دانشجویان بین‌المللی

 برای استان‌هایی مانند بریتیش کلمبیا، آلبرتا، نیوفاندلند، نیوبرانزویک، لابرادور و ساسکاچوان، دانشجویان می‌توانند بیمه سلامت دولتی را انتخاب کنند. اگر قرار است در استان‌هایی مانند مانیتوبا، اسکوشیا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد یا کبک اقامت کنید، باید بیمه‌های درمانی خصوصی را دنبال کنید. هزینه بیمه سلامت دانشجویان بین‌المللی در کانادا حدود 900-600 دلار است.

هزینه غذا و حمل‌و‌نقل

هزینه زندگی در کانادا برای خرید مواد غذایی، بسته به مکانی که دانشجو در آن زندگی می‌کند و اقلامی که ترجیح می‌دهد، متفاوت است. خواروبار ماهیانه بین 400 – 200 دلار کانادا برای دانشجویان هزینه خواهد داشت. برای روزهایی که نمی‌خواهید آشپزی کنید، ناهار یا شام حدود 25-18 دلار کانادا برای شما هزینه خواهد داشت. هزینه‌های حمل‌ونقل نیز با توجه به شهری که در آن زندگی می‌کنید، متفاوت است.

سایر هزینه‌های تحصیل در کانادا

سایر هزینه زندگی در کانادا شامل برخی هزینه‌های روزمره و ملزومات است که نمی‌توان بدون آن‌ها زندگی کرد؛ مانند هزینه‌های مربوط به برق، آب، زباله و... هزینه‌های جاری و ضروری دیگری مانند اینترنت و موبایل حدود 70-50 دلار کانادا هستند. هزینه‌های مربوط به برق، آب، وسایل گرمایشی و… نیز ماهانه حدود 150 دلار کاناداست. هزینه اینترنت در کانادا را هم می‌توان ماهانه حدود 70-50 دلار کانادا برآورد کرد.

شرایط دریافت ویزای دانشجویی کانادا

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

 دانشگاه‌های کانادا هر کدام هزینه‌های مختلفی را دریافت می‌کنند. هزینه‌ها بسته به دوره و مقطع تحصیلی که انتخاب می‌‌کنید، متفاوت هستند. اغلب دانشگاه‌های کانادا از دانشجویان بین‌المللی بیشتر از دانشجویان بومی هزینه دریافت می‌کنند. دانشگاه‌ها در کانادا به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. برخی دانشگاه‌های برتر ممکن است هزینه‌های متفاوتی را دریافت کنند. در ادامه، ما میانگین هزینه این دانشگاه‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

هزینه دانشگاه‌های دولتی کانادا

از آنجا که دانشگاه‌های دولتی، یارانه‌های بسیار زیاد و هنگفتی را از سمت دولت دریافت می‌کنند، معمولا هزینه‌ شهریه آن‌ها کمتر است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کانادا از حدود 5000 دلار در سال آغاز می‌شود و سپس هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کنند. در مجموع، ثبت‌نام در دانشگاه‌های دولتی کانادا، می‌تواند تا حد زیادی از هزینه‌ زندگی در کانادا کم کند.

هزینه دانشگاه‌های خصوصی کانادا

دانشگاه‌ها و کالج‌های خصوصی در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی، شهریه بالاتری را دریافت می‌کنند. بسته به دوره و مقطع تحصیلی که دانشجویان انتخاب می‌کنند، بین 30000-20000 دلار به‌عنوان هزینه تحصیل و هزینه زندگی در کانادا متغیر است. البته هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را می‌توان تا حدودی با شروع کار جبران کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های برتر کانادا

اگر بخواهید در دانشگاه‌های برتر کانادا تحصیل کنید، مسلما هزینه زندگی در کانادا بسیار بالاتر خواهد بود. در دانشگاه تورنتو، شهریه‌ای که از دانشجو دریافت می‌شود، به‌طور متوسط 38000 دلار در سال است. با‌ این ‌حال در سایر دانشگاه‌های رتبه اول، هزینه حتی از 10000 دلار کانادا در سال بالاتر نمی‌رود. برای مثال، دانشگاه بریتیش کلمبیا بین 8500-9000 دلار کانادا در سال دریافت می‌کند. از طرفی، میانگین شهریه سالانه دانشگاه مک‌گیل 8000 دلار و دانشگاه مونترال حدود 10000 دلار  در سال است.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا

از آنجا که هزینه زندگی در کانادا برای بسیاری از دانشجویان، ممکن است زیاد باشد، کانادا شرایط اعطای بورسیه‌های تحصیلی را برای دانشجویان فراهم کرده‌ است. بورسیه‌های کانادا به 3 بخش دولتی، غیر دولتی و بورسیه‌های تحصیلی توسط دانشگاه‌ها تقسیم می‌شوند. بورسیه‌های تحصیلی برای همه مقاطع تحصیلی وجود دارند. این بورسیه‌ها به کاهش هزینه زندگی در کانادا و تحصیل در این کشور، کمک قابل توجهی می‌کنند.

اخذ وام دانشجویی در کانادا

یکی از راه‌های تامین هزینه زندگی در کانادا، دریافت وام دانشجویی است. البته بیشتر وام‌های استانی فقط به دانشجویان کانادایی تعلق می‌گیرند. بنابراین، اگر به دنبال تحصیل در کانادا هستید و به وام تحصیلی احتیاج دارید، باید به‌ دنبال وام‌دهندگان خصوصی باشید. وام‌های تحصیلی به‌ همراه بورسیه تحصیلی، ساده‌ترین راه برای تامین هزینه‌های تحصیلی شماست. بازپرداخت این وام‌ها برای دانشجویان، شرایط بسیار منعطفی دارد و نرخ بهره این وام‌ها نیز پایین است.

سخن پایانی

در این مطلب، ما تلاش کردیم هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا و همچنین هزینه زندگی در کانادا و مخارج روزمره‌ای که وجود دارند را بیان کنیم. همچنین برای کمتر‌ کردن هزینه زندگی در این کشور، استفاده از بورسیه تحصیلی و وام دانشجویی را پیشنهاد دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید با متخصصین ما در موسسه مهاجرت تحصیلی مای آرمان در تماس باشید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها