|
کدخبر: 312777

بورس / بازار سرمایه / سهامداران بورس

بورس متوقف شد / نمادهای ریزشی بازار را در نقشه ببینید

در معاملات روز ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲، بورس با ریزش ۸۴۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. در پایان معاملات، شاخص کل بورس روی کانال ۲ میلیون و ۵۳ واحد قرار گرفت.

اقتصاد بورس متوقف شد / نمادهای ریزشی بازار را در نقشه ببینید

در روز ۲۱ آبان ماه، بورس با شروع ریزشی، بخش مهمی از نمادهای تاثیر گذار در بورس را به رنگ قرمز درآورد و باعث ریزش بازار شد.

معاملات یکشنبه در وضعیت نزولی آغاز شد در ادامه این حجم از ریزش نسبتا افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شستا، اخابر، فملی، کگل، شپنا، اپال و  فولاد تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۱ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد حدود ۱۹۳۳ واحدی به ۷۰۱ هزار و ۲۶ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش نزدیک ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۱,۳۲۲,۳۷۹.۶۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۹,۶۶۶.۹۲ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۰۱۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، بپاس، خدیزل، سرچشمه، سامان، گلدیرا و انتخاب هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۱ آبان ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از امکان واریز وجوه بدون محدودیت در سامانه‌های معاملاتی بورس توسط کاربران خبر داد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس: روز کاری گذشته تخلفی مبنی بر تشویق عموم به‌ خرید از طریق ارائه سیگنال و همزمان قرار گرفتن در سمت فروش به عنوان یکی از مصادیق اقدامات متخلفانه در فضای مجازی کشف و معاملات کد منتسب به ادمین کانال تائید نشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور: با مجوز بورس کالا، مقرر شد تا سپرده طلا در بانک صنعت و معدن کیش عملیاتی شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از راهبرد یکپارچه‌سازی صادرات محصولات پتروشیمی در بازارهای هدف خبر داد.

رئیس اداره رسیدگی به تخلفات ناشران تشکل‌های خودانتظام و بازار، از محکومیت مدیر معاملات یک شرکت کارگزاری به علت سوء استفاده از اطلاعات معاملات مشتریان خبرداد.

بورس‌کالا نقش تب‌سنج اقتصاد ایران را ایفا می‌کند

مدیرعامل بورس کالای ایران در برنامه صف اول سیما: بورس کالا نقش تب سنج اقتصاد را برای سیاست گذاران ایفا می کند؛ فرض کنیم اگر رقابت برای خرید یک کالا زیاد است و قیمت آن بالا می رود، بورس کالا به سیاست گذار این علامت را می دهد که دقیقا چه میزان کمبود عرضه در بازار وجود دارد تا برای تامین آن کالا اقدام لازم انجام شود.

آن چیزی که می تواند به سیاست گذار کمک کند بررسی علت هایی است که این انحراف یا التهاب را ایجاد کرده است.

با توجه به تمامی ابزارهای مختلفی که در بورس کالا وجود دارد، از جمله قراردادهای نقد، نسیه و سلف و نیز قراردادهای بلندمدت نظیر کشف پریمیوم امکان مدیریت بازارهای مختلف وجود دارد و این همان پتانسیلی است که بورس کالا می‌تواند در اختیار حاکمیت، مصرف‌کننده و تولیدکننده قرار دهد.

 بورس ابزاری برای مولدسازی دارایی‌های دولت

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: اقدامات قابل توجهی از سوی دولت و مجلس برای حمایت از بازار سرمایه در نظر گرفته شده است.

بورس کالا به دلیل رویکرد کاملا شفاف، علمی و تخصصی، بستر بسیار مناسبی برای مولدسازی دارایی‌های دولت است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها