|
کدخبر: 312262

بورس / بازار سرمایه / وضعیت بورس

جای پای بورس محکم تر شد / درخشش پتروشیمی ها در صدر + نقشه بازار

بورس در معاملات ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ با رشد ۱۴۱۴۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۳۰ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد جای پای بورس محکم تر شد / درخشش پتروشیمی ها در صدر + نقشه بازار

بورس امروز شاهد رشد چشمگیر گروه پتروشیمی ها در بین نمادهای رنگ سبز بورسی بود و شاخص کل بورس در پایان معاملات با رشد خوبی به معاملات امروز بورس خاتمه داد.

معاملات روز دوشنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۹ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شپنا، شپدیس، تاپیکو، شبندر، شتران، همراه و رمپنا تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۵ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۵۹۱۸ واحدی به ۶۸۴ هزار و ۸۳۷ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۵۳۰,۹۴۴.۶۸۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۵,۰۸۲.۲۶۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۷۷۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، وسپهر، وهور، هرمز، شپاس، بپاس و شاوان هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۵ آبان ۱۴۰۲

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت: سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث با نام "میراث" امروز  در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی کیش رونمایی می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی: در طول دو سال گذشته بیش از ۸ میلیارد دلار جذب قطعی سرمایه‌گذاری خارجی داشته‌ایم.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه، سازوکار رفع تعارض منافع و شفافیت در سهامداری شرکت‌ها را مشخص کردند.

در هیات عالی واگذاری مقرر شد تا سهام دولتی شرکت آلومینای ایران(سهامی عام) در قالب عرضه حداکثر ۱۰ درصدی در فرابورس واگذار شود، تا در دو ماه آتی کشف قیمت این سهام صورت گیرد.

فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه فرایند دریافت خدمت تقسیم دارایی سهام عدالت متوفیان را اعلام کرد.

بر این اساس این اطلاعیه، متقاضی انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث می‌بایست پس از ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه (https://ddn.csdiran.ir/) در ابتدا با وارد کردن کدملی، تاریخ تولد و تاریخ فوت متوفی در بخش «استعلام نوبت پرونده قهری» در درگاه یکپارچه ذینفعان، نسبت به این موضوع که آیا زمان تشکیل پرونده متوفی فرارسیده است یا خیر اطلاع حاصل کنند.

موانع پیش‌روی صنایع در بودجه رفع شود

فریدون اسعدی، دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: تعداد اقلام لیست مواد خام و نیمه خامی که مشمول عوارض صادرات شده‌اند در بودجه ۱۴۰۲ بدون هیچ توجهی به نظرات کارشناسی افزایش یافته و برخی از محصولات نهایی و مشتقات نفتی در این فهرست قرار گرفته‌اند که امکان تبدیل آن به محصولی با ارزش افزوده بالاتر در زنجیره تولید وجود ندارد.

این بخش از بودجه تبدیل به چالشی برای صنایع پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی شده که باید اصلاح شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها