|
کدخبر: 312644

بازار سرمایه / وضعیت بورس / معاملات سهام / سود سهامداران

بورس قرمز شد / معرفی نمادهای مهم تاثیر گذار در بازار + نقشه

بورس در معاملات ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۱۶۳۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۹۷۰ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد بورس قرمز شد / معرفی نمادهای مهم تاثیر گذار در بازار + نقشه

بورس ۲۰  آبان ماه را ریزشی شروع کرد و قسمت زیادی از نمادهای بورسی را به رنگ قرمز درآورد.

معاملات شنبه در وضعیت نزولی آغاز شد در ادامه این حجم از ریزش نسبتا افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شستا، فارس، فولاد، فملی، وبانک، اخابر و  شپدیس تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۰ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با رشد حدود ۳۳۱ واحد به ۶۹۹ هزار و ۹۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۱,۳۳۹,۴۶۵.۲۸ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۱,۹۶۲.۶۸۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۵۸۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز خاور، انتخاب، غصینو، کوثر، زاگرس، بپاس و سپیدار هستند.

نمادهای-بورس

خبرهای مهم بورسی در ۲۰ آبان ۱۴۰۲

وزیر امور اقتصادی و دارایی: رشد اقتصادی علاوه بر تداوم در ۴ فصل پیاپی، با رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص، رشد سرمایه گذاری و مهار عوامل تورم زا همراه بوده است.

مدیر امنیت اطلاعات سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه: با توجه به افتتاح سامانه «میراث» وراث مراقب کلاهبرداری انتقال دارایی متوفیان سهام عدالت باشید.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس: با کسب مجوز فعالیت از سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان بورس و اوراق بهادار شعبه‌ای را در جزیره کیش افتتاح کرده، این شعبه به تحقق این فعالیت‌بورس بین‌الملل کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران: گواهی صرفه‌جویی انرژی به زودی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو در بورس انرژی ایران معامله‌پذیر می‌شود.

امکان واریز وجه بدون محدودیت در سامانه‌های معاملاتی بورس

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کاربران سامانه‌های معاملاتی بورس اوراق بهادار از این پس می‌توانند قدرت خرید حساب کاربری خود را با هر مبلغی که مد نظر دارند، بدون محدودیت در درگاه‌های آنلاین بانکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک افزایش دهند.

محکومیت مدیر معاملات یک شرکت کارگزاری به علت سوء استفاده از اطلاعات معاملات مشتریان

ساجد حاتمی، رئیس اداره رسیدگی به تخلفات ناشران، تشکل‌های خودانتظام و بازار گفت: پیرو دریافت گزارش تخلف از مدیریت نظارت بر بورس‌ها با موضوع انجام معاملات متکی بر اطلاعات نهانی توسط مدیر معاملات یک شرکت کارگزاری، فرآیند رسیدگی انضباطی به این پرونده آغاز و در نهایت رأی قطعی مبنی بر لغو تمامی گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه برای شخص متخلف صادر شد.

کشف و پیگیری یک تخلف بورسی در حوزه فعالیت در فضای مجازی

امیرمهدی صبائی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در توییتی نوشت: "در راستای برخورد با فعالیت های اغواگرایانه درفضای مجازی، روز کاری گذشته تخلفی مبنی بر تشویق عموم به خرید از طریق ارائه سیگنال و همزمان قرار گرفتن در سمت فروش، به عنوان یکی از مصادیق اقدامات متخلفانه در فضای مجازی کشف شد و معاملات کد منتسب به ادمین کانال تایید نگردید."

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها