|
کدخبر: 312355

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین/کلاهبرداری

هکرها به این شبکه‌های بلاکچینی علاقه زیادی دارند

طبق آخرین گزارش Immunefi، از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۱.۴۱ میلیارد دلار در اثر هک و فعالیت‌های کلاهبرداری در ۲۹۲ حادثه خاص، از دست رفته است.

اقتصاد هکرها به این شبکه‌های بلاکچینی علاقه زیادی دارند

تنها در اکتبر ۲۰۲۳، ضرر و زیان وارده تقریباً ۲۲.۲ میلیون دلار بود که عمدتاً به هک و کلاهبرداری نسبت داده می‌شود. متداول‌ترین شبکه‌های بلاکچینی که در این دوره مورد هدف قرار گرفتند، BNB Chain و اتریوم بودند که ۸۳.۳ درصد از کل ضرر را در میان زنجیره‌های هدف به خود اختصاص دادند.

گزارش Immunefi فاش کرد که BNB Chain با ۱۱ حادثه، بیشترین تعداد حملات را تجربه کرده و ۴۵.۸ درصد از تلفات کلی را در بین زنجیره‌های هدف به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر، اتریوم ۹ حادثه را تجربه کرد که ۳۷.۵ درصد از کل ضرر را تشکیل می‌دهد. بلاکچین لایه ۱ اولانچ نیز با ۲ حادثه (۸.۳ درصد)، در جایگاه سوم قرار دارد و پس از آن هم، پالیگان و فانتوم، هر کدام شاهد ۱ حادثه بودند که ۴.۲ درصد از کل حوادث را شامل می‌شود.

هک‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال همچنان عامل اصلی زیان‌های مالی بوده و از فعالیت‌های کلاهبرداری و راگ پول پیشی گرفته است. تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهند که کلاهبرداری ۲۶.۳۲ درصد از کل ضررها را در اکتبر ۲۰۲۳ تشکیل می‌دهد، در حالی که هک‌ها ۷۳.۶۸ درصد از خسارات را تشکیل می‌دهند.

پلتفرم‌های دیفای (DeFi) همچنان تمرکز اصلی هکرها و کلاهبرداران در ماه اکتبر بوده‌اند و ۱۰۰ درصد از کل ضرر را تشکیل می‌دهند. در مقابل، حتی یک سوءاستفاده بزرگ در سیستم عامل‌های CeFi گزارش نشده است.

گزارش دیگری از سوی شرکت امنیت بلاکچین CertiK هم حاکی از آن است که نزدیک به ۳۳۲ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال مختلف در ماه سپتامبر به دلیل سوءاستفاده‌ها، هک‌ها و کلاهبرداری‌ها از دست رفته است.‌

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها