|
کدخبر: 307898

تغییرات جدید در اکوسیستم سولانا / افزایش قیمت در راه است؟

قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL) در یک کانال نزولی که از اواسط ژوئیه توسعه یافته، در حال کاهش است. علی‌رغم اینکه سولانا حمایت ۱۷٫۵ دلاری را حفظ کرده، این رمزارز در روند بازیابی خود موفق نبوده است، به خصوص به دلیل ازدحام فروشندگان در ۲۰ دلار و مقاومت مرز بالایی کانال نزولی.

اقتصاد تغییرات جدید در اکوسیستم سولانا / افزایش قیمت در راه است؟

بر اساس داده‌های بازار، قیمت سولانا در روز چهارشنبه نزدیک به ۳ درصد کاهش یافته و به ۱۸٫۹۷ دلار رسیده است. اگر گاوها برگشت فوری نداشته باشند، با تداوم این افت قیمت، سولانا ممکن است حمایت مرز پایینی کانال در حدود ۱۷ دلار را دوباره آزمایش کند.

قیمت سولانا در حال حاضر زیر سه میانگین متحرک کلیدی در نمودار روزانه قرار دارد، یعنی میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (قرمز) در ۲۰٫۲۳ دلار، میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (آبی) در ۲۰٫۷۴ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (بنفش) در ۲۱٫۷۶ دلار.

این موقعیت در حالی که تلاش‌ها برای بازیابی هم موفق نیستند، روند نزولی سولانا را تقویت می‌کند. به عبارت دیگر، احساسات در میان معامله‌گران منفی باقی ‌مانده و سولانا را از حرکت بسیار مورد نیاز برای شروع رالی محروم می‌کند.

لازم به ذکر است که شاخص همگرایی-واگرایی میانگین متحرک (MACD) در اواسط سپتامبر سیگنال خریدی را ارسال کرد. معامله‌گران به فراخوان خرید جهت بازگشت قیمت از ۱۷٫۵ دلار وارد عمل شدند، اما مقاومت ۲۰ دلاری چشم‌انداز صعودی را از بین برد.

کانال نزولی مذکور، سولانا را در یک روند نزولی نگه می‌دارد، مگر اینکه گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۲۰ دلار سوق دهند. چنین حرکتی سیگنالی است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باید به بازار بازگردند و روند صعودی را برای صعود قیمت به بالای ۳۰ دلار حفظ کنند.

در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) به سمت منطقه اشباع فروش کاهش می‌یابد که نشان می‌دهد روند نزولی تا پایان فاصله زیادی دارد. در چنین شرایطی، سطوح کلیدی دیگری که به‌جز کانال نزولی باید به‌ دقت زیر نظر داشت، سطوح حمایتی ۱۶٫۵ و ۱۴٫۵ دلار هستند.

در همین حال، تیم سولانا اعتراف کرده که این شبکه در بخش رقابتی امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) با مشکلاتی مواجه است. با این حال، این تیم معتقد است که استراتژی‌های جدید آن به سولانا کمک خواهد کرد تا جا پای خود را دوباره تثبیت کرده و پایگاه کاربری گسترده‌ای را جذب کند.

اولین رویکرد شامل معرفی برنامه‌های امتیاز بر روی پروتکل‌های مختلف در اکوسیستم، از جمله Cypher، MarginFi و Jito، است. هدف این برنامه‌های امتیاز، دادن پاداش به مشارکت‌های کاربران و تشویق به مشارکت در اکوسیستم دیفای سولانا است.

سولانا همچنین تلاش زیادی برای بهبود کل ارزش دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در اکوسیستم خود انجام می‌دهد. بر اساس داده های پلتفرم DefiLlama، شاخص TVL این شبکه در چند هفته گذشته از ۲۹۶ میلیون دلار به ۳۱۲ میلیون دلار افزایش یافته است.

با این حال، سولانا با کاهش شدید حجم صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) پروتکل خود مواجه است. حجم‌ معاملات صرافی‌های DEX، یک شاخص حیاتی در بخش دیفای هستند و می‌توانند چشم‌انداز سولانا در این بخش را تعیین کنند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها