|
کدخبر: 312143

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین

ETF اسپات بیت کوین تایید می‌شود؟ / آینده بازار مبهم است

عملکرد قوی اخیر بیت کوین حداقل تا حدودی به دلیل خوش‌بینی در مورد راه‌اندازی قریب‌الوقوع صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات آن در ایالات متحده بوده است.

اقتصاد ETF اسپات بیت کوین تایید می‌شود؟ / آینده بازار مبهم است

در حالی که به نظر می‌رسد فعالان بازار به طور کامل این ایده را پذیرفته‌اند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده در نهایت یک ETF اسپات بیت کوین را تایید خواهد کرد، اما بهتر است که احتمال رد این درخواست‌ها و تاثیر آن بر قیمت این ارز دیجیتال را هم در نظر بگیریم.

در همین راستا، بسیاری از تحلیلگران بازار بر این باورند که این اقدام، حداقل در کوتاه‌مدت، تاثیر منفی بر قیمت بیت کوین خواهد داشت.

برای مثال، لورانت کسیس (Laurent Kssis)، مشاور معاملات ارزهای دیجیتال در CEC Capital می‌گوید: ما می‌توانیم شاهد یک حرکت رو به پایین باشیم و هدف ممکن است زیر ۳۰ هزار دلار باشد.

البته او در ادامه خاطرنشان کرد که هرگونه کاهشی باید در مقابل سایر کاتالیزورهای صعودی، مانند نزدیک شدن به رویداد هاوینگ متعادل شود.

مارتین لین‌وبر، استراتژیست محصول در MarketVector Indexes هم می‌گوید: اگر ETF تایید نشود، من پیش‌بینی می‌کنم که یک افت قابل‌توجه برای بازار خواهیم داشت. ETF اسپات بیت کوین اغلب به عنوان نشانه‌ای از پذیرش این رمزارز و یکپارچگی آن در سیستم‌های مالی اصلی در نظر گرفته می‌شود.

البته لین‌وبر در ادامه گفت که بیت ‌کوین به ‌عنوان یک دارایی غیرمتمرکز، مطمئناً وجود خود را به یک ETF وابسته نمی‌کند، اما رد این درخواست‌ها، سایه‌ای نزولی بر قیمت آن در کوتاه‌مدت ایجاد خواهد کرد.

به گفته لین وبر، سایر دارایی‌های رمزارزی مانند اتریوم نیز احتمالاً از این پیامدها در امان نخواهند بود، به ویژه با توجه به اینکه SEC در مرحله بعدی، تمرکز خود را به درخواست‌های ارائه‌شده برای راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم معطوف خواهد کرد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها