|
کدخبر: 312136

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین

چالش‌های جدید تحلیل بیت کوین / آینده این ارز دیجیتال محبوب چه می‌شود؟

با توجه به افزایش رقابت و شدت نوسانات قیمتی ارزها به خصوص ارزهایی چون بیت کوین در بازارهای مالی، فرایند تحلیل قیمت این ارز به یکی از مسائل چالش‌برانگیز تبدیل‌شده است.

اقتصاد چالش‌های جدید تحلیل بیت کوین / آینده این ارز دیجیتال محبوب چه می‌شود؟

بحث تحلیل بیت کوین برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و متخصص امری دشوار نیست، بلکه این مسئله چالش اصلی افرادی است که تخصص کافی در این زمینه ندارند. به همین ترتیب تعداد کثیری از کارشناسان مارکت کپ، همواره پیشنهاد می‌کنند تا افراد تازه‌کار قبل از شروع به‌فعالیت در این بازارها، تخصص و علم سرمایه‌گذاری و معاملات ارزی را از منابع معتبر یاد بگیرند. البته در کنار این دوره‌های آموزشی، لازم است تا با برخی روش‌های کارساز تحلیل قیمت ارز بیت کوین آشنا شوید. در ادامه این مطلب، چند مورد از بهترین روش‌های تحلیل و پیش‌بینی قیمت Bit Coin را معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با ارز محبوب بیت کوین

یکی از بهترین و پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، بیت کوین است. این ارز دیجیتال، امکان انجام تراکنش‌ها به‌صورت همتا به همتا (P۲P) را بدون حضور شخص ثالث دارد. تمامی سوابق تراکنشی این ارز به شکل زنجیره‌ای، در دفتر کل به‌ نام بلاک‌ چین ذخیره‌سازی می‌شود. این ارز دیجیتال برای اولین‌ بار توسط شخصی به‌ نام ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸، بانام اولیه وایت پیپر عرضه شد.

البته این شخص در سال ۲۰۱۰ از مشارکت در پروژه بزرگ بیت کوین انصراف داد. از آن سال به‌ بعد تا به امروز، هویت تیم توسعه‌دهنده این رمز ارز محبوب، افشا نشده است. توجه داشته باشید که این محتوا قصد ترغیب شما به خرید بیت کوین را ندارد. بلکه این فرایند سرمایه‌ گذاری باید توسط اشخاص مجرب و متخصص انجام شود.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در ادامه سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴

برخی از کارشناسان بازارهای مالی، با بهره‌گیری از برخی تکنیک‌ها، توانسته‌اند پروژه پیش‌بینی و تحلیل بیت کوین در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را انجام دهند. قیمت BIT COIN در طی چندین ماه اخیر، به بیش از نصف بالاترین قیمت خود یعنی ۶۹۰۰۰ دلار رسیده بود! اگر این روند ادامه پیدا کند، انتظار داریم در اواسط سال ۲۰۲۴ قیمت آن به ۳۴۰۰۰ دلار هم برسد. البته شرط اصلی رسیدن بیت کوین به این قیمت در ۲۰۲۴، این است که در سال ۲۰۲۳، قیمت آن به ۴۰ هزار دلار افزایش یابد که البته چندان هم بعید نیست.

قبل از اینکه راهکارهای آنالیز بیت کوین را معرفی کنیم، ابتدا بهتر است به برخی نکات تخصصی دراین‌باره بپردازیم. اندیکاتورها، یکی از بهترین ابزارها برای آنالیز و تحلیل BTC هستند. با استفاده از این ابزار می‌توان به ترسیم دقیقی از قیمت، زمان و حجم معاملاتی بیت کوین رسید. چند نمونه از اندیکاتورها را در ادامه معرفی می‌کنیم:

    استوکسیتک (Stochastic)

    میانگین متحرک (MA/EMA)

    شاخص قدرت نسبی (RSI)

روش اساسی تحلیل BTC: تحلیل تکنیکال

اساسی‌ترین و تخصصی‌ترین روش برای تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین، تحلیل تکنیکال است. برای اینکه بتوانید دقیق‌ترین آنالیز را از قیمت ارزهای پیچیده‌ای مانند بیت کوین داشته باشید، بایستی از پروسه تحلیل تکنیکال کمک بگیرید. با بهره‌گیری از مطالب تخصصی این روش، می‌توان روند قیمتی بیت کوین در گذشته و در زمان حال را بررسی کرده و بر همین اساس پیش‌بینی‌های دقیقی در مورد آینده آن انجام داد! اما همان‌طور که می‌دانید برای یادگیری تحلیل تکینکال باید به مراجع آموزشی معتبر مراجعه کنید. درواقع این روش به علت کمی بودن (یعنی ارائه اطلاعات بر اساس اعداد و ارقام)، در مسیر پیش‌بینی قیمت BTC، بهترین راهنما برای شما خواهد بود. البته در برخی موارد، کارشناسان از برخی تکنیک‌های کیفی، برای تحلیل و پیش‌بینی بیت کوین و سایر ارزها استفاده می‌کنند.

این تکنیک که بانام آنالیز بلاک‌چین شناخته می‌شود، یکی از بهترین و پربازده‌ترین روش‌های تحلیل قیمت btc است. درواقع این روش مخصوصاً در مورد بیت کوین کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد. علت این امر، وجود حجم بالایی از دیتا در داخل شبکه بیت کوین است. منظور از داده‌های درون شبکه، تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش‌های صورت گرفته در شبکه بلاک‌ چین است.

بدون شک کیف پول Coinigy یکی از بهترین و دقیق‌ترین ابزارهای تحلیل بیت کوین است. با استفاده از این ابزار علاوه‌ بر کنترل حساب، می‌توان عملیات تحلیل معاملاتی بیت کوین را انجام داد. افزون بر این موارد، این کیف پول گزینه‌ای مناسب برای مدیریت حساب‌های ارزی مختلف است.

این ابزار هوشمند و پیشرفته در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است. بسیاری از محققین بازار ارزهای دیجیتال با این ابزار می‌توانند انواع معیارها، جریان‌های داده و... را انجام دهند. علاوه بر بیت کوین، با ابزار CoimMetrics می‌توان بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال را آنالیز کرد. حتی با داشتن این ابزار می‌توانید از آخرین اخبار هفتگی در مورد بیت کوین، اطلاعات لازم را کسب کرد.

کریپتو واچ، تخصصی‌ترین و پیچیده‌ترین ابزار برای تحلیل قیمت و بررسی مواد موردنیاز، جهت خرید بیت کوین است. استفاده از امکانات گسترده این ابزار، به شما کمک می‌کند تا بهترین و دقیق‌ترین آنالیزها را در مورد بیت کوین داشته باشید. البته برای بهره‌مند شدن از تمام امکانات پیشرفته این ابزار، پیشنهاد می‌کنیم نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید. هزینه اشتراک پرمیوم کرپیتو واچ برای ۲ هفته اول رایگان بوده و پس از اتمام این بازه زمانی، باید ماهانه ۱۵ دلار پرداخت کنید.

سخن پایانی

در این مطلب، برخی از بهترین روش‌ها و بهترین ابزارها برای تحلیل بیت کوین را معرفی کردیم. با استفاده از این ابزارها و روش‌ها می‌توانید از آینده بیت کوین و نوسانات قیمتی آن مطلع شوید. اما شرط اصلی موفقیت در پروسه سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و معامله آن، داشتن تخصص در روش تحلیل تکنیکال است. هدف ما در این مقاله از معرفی روش‌های فوق، تشویق شما به خرید بیت کوین نیست، بلکه صرفا ارائه اطلاعاتی در مورد روش‌های مناسب برای تحلیل این ارز است. این نکته را به خاطر داشته باشید که تحت هر شرایطی باید فرآیند سرمایه‌گذاری و خرید این ارزها، توسط افراد کارشناس و متخصص انجام شود.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها