|
کدخبر: 311628 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

هزینه نجومی برگزاری جشن هالووین / ست لباس ۲.۵ میلیون ناقابل!

هالووین وسایل و ملزومات خاص خودش را دارد. اگر قرار است شما هم یک جشن هالووین داشته باشید، این گزارش را درباره هزینه های مربوط به آن حتما بخوانید.

اقتصاد هزینه نجومی برگزاری جشن هالووین / ست لباس ۲.۵ میلیون ناقابل!

«ترساندن» و «ترسیدن»، دو فعل پرتکراری که مردم برای جذاب‌تر شدن جشن هالووین از آن استفاده می‌کنند. همان قدر که ترساندن می‌تواند لذت بخش باشد، ترسیدن می‌تواند دلهره‌آور و هیجان‌آور باشد. مردم کشورهای مختلف و حتی مردم کشور خودمان، هر سال در ۳۱ اکتبر، هالووین را به کمک المان‌های مخصوص این روز جشن می‌گیرند.

پوشیدن لباس‌های عجیب و غریب و بعضا انجام گریم‌های سنگین خون آشامی از جمله فعالیت‌هایی است که در این شب رواج دارد. حال گسترش نیوز در این گزارش سعی دارد هزینه خرید وسایل مربوط به هالووین را بررسی کند و به این موضوع بپردازد که برگزاری این جشن چقدر جیب افراد را خالی می‌کند.

هزینه خرید کدو تنبل مخصوص هالووین

کدوی هالووین را هم می توان به صورت طبیعی از خود کدو تنبل استفاده کرد و هم از انواع صنایع دستی آن در مدل ها و جنس های مختلف بهره برد. کدو تنبل برای جشن هالووین باید به صورت ترسناکی تراشیده شود و معمولا در حفره داخلی آن نور یا شمعی برای جلوه بیشتر مراسم، استفاده می کنند. با گشتی بین سایت های خرید و فروش با انواع کدو تنبل های آماده روبرو شدیم که قیمت زیادی هم نداشتند. به عنوان مثال یک مدل کدو تنبل سرامیکی در یکی از سایت ها به قیمت ۱۱۰ هزار تومان فروخته می شود.

کدو-تنبل

لباس هالووین چند تمام می شود؟

لباس هالووین مدل مشخصی ندارد اما طبق چیزی که رایج است، هر چه لباس عجیب غریب‌تر و خلاقانه‌تر باشد، برای فرد رضایت بخش‌تر است. برخی از افراد برای شرکت در این جشن‌ها از لباس کاراکترهای ترسناک فیلم‌ها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در آگهی زیر یک ست لباس زن و مرد به طرح لباس دراکولا برای فروش گذاشته شده است که فروشنده برای این ست قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را درخواست کرده است.

لباس-هالووین

ماسک های مخصوص هالووین چه قیمتی دارند؟

یکی دیگر از وسایل مهم برای برگزاری جشن هالووین استفاده از ماسک‌های صورت ترسناک است که معمولا با توجه به اینکه از چه جنسی است و چقدر به چهره‌های ترسناک نزدیک است، قیمت بالاتری به خود می‌گیرد. به عنوان مثال در آگهی زیر می‌بینیم که قیمت چند مدل ماسک چهره ترسناک ذکر شده است که گران‌ترین ماسک در این آگهی ۸۵ هزار تومان اعلام شده است.

ماسک-هالووین

از دیگر فعالیت‌هایی که در جشن هالووین دیده می‌شود، ارسال کادوها و باکس‌های مخصوص هالووین است که معمولا المان‌های خاص این شب را دارد. این باکس‌ها با توجه به سلیقه فرد سبک‌های مختلفی می‌تواند پیدا کند اما معمولا نماد کدو تنبل ترسناک را و رنگ نارنجی معروفش را در خود دارد. در آگهی زیر یک نمونه از این باکس‌ها را می‌توانید ببنید.

باکس-هالووین

معرفی رسم تریت در جشن هالووین

از فعالیت‌های مشهور در هالووین، پوشیدن لباس‌های ترسناک و شخصیت‌های مربوط به این روز است. افراد به طرزی تزیین می‌شوند که به شخصیت‌هایی مثل جادوگران، خفاش ها، زامبی ها، جن ها و پریان شباهت داشته باشند. همچنین، تزیین خانه‌ها و باغ‌ها با کدو ترسناک، پرده‌های عنکبوتی و تصاویر ترسناک دیگر نیز بخشی دیگر از این جشنواره است.

در کشورهایی مانند ایالات متحده، کودکان در شب هالووین با لباس‌های ترسناک به خانه‌ها می‌روند و درب‌ها را می‌زنند تا شیرینی‌های هالووین دریافت کنند. این فعالیت که به نام "تریک یا تریت" شناخته می‌شود، یکی از رسوم محبوب هالووین است. علاوه بر این، در برخی مناطق، مراسم هالووین شامل تماشای فیلم‌های ترسناک، برگزاری مسابقات ترسناک و حتی بازی‌های ترسناک در مکان‌های ویژه می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها