|
کدخبر: 303719 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

کراوات ۷ میلیونی شد! + تصاویر

قیمت لباس و پوشاک به گفته فعالان این صنعت خیلی گران نشده است اما قیمت برخی لباس‌های زینتی مثل کراوات دود از کله بلند می‌کند! در این گزارش به بررسی قیمت این لباس زینتی مردانه می‌پردازیم.

اقتصاد کراوات ۷ میلیونی شد! + تصاویر

استفاده از کراوات و تفسیر آن به عنوان نماد یا نشانه‌ای از تعلق یا تمایل به یک مکتب خاص بستگی به فرهنگ و عرف جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید دارد. در برخی کشورها یا مناطق، استفاده از کراوات به عنوان قسمتی از لباس رسمی مردانه و به عنوان یک نماد عمومی مورد قبول است و هیچگونه تفسیر خاصی به آن نمی‌دهند. در این موارد، استفاده از کراوات ممنوعیتی ندارد و به عنوان یک لباس رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما در برخی مناطق دیگر، استفاده از کراوات ممکن است به عنوان نشانه‌ای از تمایل یا تعلق به یک فرهنگ، مکتب یا گروه مشخص تلقی شود. در این صورت، استفاده از کراوات ممکن است توسط جامعه به عنوان نشانه‌ای از تمایل به فرهنگ دیگری دیده شود و ممکن است نامطلوب یا نامناسب تلقی شود.

بنابراین، قبل از استفاده از کراوات در مناطق مختلف، مناسب است با توجه به فرهنگ و عرف جامعه‌ای که در آن قرار دارید، رسم و آداب محلی را در نظر بگیرید تا احتمال بروز سوءتفاهم یا تفسیر نامطلوب از سوی دیگران کاهش یابد.

کروات های چند میلیونی در بازار

با گردشی در سایت‌های خرید و فروش به قیمت‌های عجیبی در قسمت خرید کراوات روبرو می‌شویم. کراوات‌هایی که قیمت چند میلیونی دارند و بعضا حتی به قیمت یک دست کت و شلوار تمام می‌شوند. در آگهی زیر قیمت یک عدد کراوات مردانه به قیمت ۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان اعلام شده است که در مقایسه با دیگر مدل‌ها قیمت عجیب و غریبی دارد.

کراوات-۷

آگهی بعدی نیز یک عدد کراوات وارداتی را نشان می‌دهد که به قیمت ۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. باز هم می‌توان گفت این قیمت برای این کراوات زیادی نجومی است.

کراوات-ماسیمو

اما همیشه هم قیمت کراوات میلیونی نیست و با جستجویی در سایت‌های اینترنتی به موارد ارزان هم برمی خوریم. البته فروشنده کراوات‌های ارزان حداقل تعداد قابل سفارش را ۱۰ عدد اعلام کرده است و کمتر از این تعداد نمی‌فروشد. قیمت این کراوات‌ها با محدودیت خرید ۱۰ تایی به قیمت ۵۰ هزار تومان اعلام شده است.

کراوات-ارزان

در بین آگهی‌های فروش برای کراوات چیزی که خیلی به چشم می‌خورد تفاوت طرح، رنگ و مدل آن است و البته این تفاوت‌ها منجر به تغییر قیمت می‌شود. به عنوان مثال در آگهی زیر نحوه دوخت کراوات مد نظر است و فروشنده این مدل را دست دوز اعلام کرده است. قیمت فروش این کراوات دست دوز در سایت خرید و فروش آنلاین به قیمت ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت خورده است.

کراوات-دستدوز

جالب است بدانید در طراحی برخی کراوات‌ها از هنر دست هنرمندان بلوچی کشورمان نیز بهره برده شده است و در یک آگهی به ادعای فروشنده این کراوات با سوزن دوزی بلوچی به دست خریدار آن می‌رسد. قیمت این کراوات سوزن دوزی شده بلوچی در این آگهی ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام شده است.

کراوات-بلوچی

استفاده از کراوات در چه مواردی مرسوم است؟

استفاده از کراوات برای مراسم‌ها و رویدادهای رسمی و نیز برای برخی محافل اجتماعی معمول است. معمولاً کراوات در مراسم‌های رسمی مانند مراسم ازدواج، مراسم ختم، مراسم تحصیلی، مراسم اجتماعی و سمینارها، مصاحبه‌های شغلی، جلسات کسب و کار و مراسم های دولتی و سیاسی استفاده می‌شود.

در این رویدادها، کراوات به عنوان یک عنصر از لباس رسمی مردانه استفاده می‌شود و به طور معمول با کت و شلوار یا لباس مناسب دیگری ترکیب می‌شود. انتخاب کراوات ممکن است بر اساس سبک و رنگ مورد نظر فرد و همچنین متناسب بودن با موضوع و طبیعت مراسم باشد.

مهم است که قبل از خرید کراوات، استایل و نوع مراسم مورد نظر را در نظر بگیرید تا کراواتی که انتخاب می‌کنید، با سبک و فرمالیتهای مراسم هماهنگ باشد.

طرح-کراوات

اهمیت خرید کروات برای داماد

 متناسب بودن با موضوع و طبیعت مراسم عروسی توجه کنید. انتخاب یک کراوات زیبا و مناسب می‌تواند به استایل داماد زیبایی و الگویی مناسب بدهد. همچنین، در نظر داشته باشید که کراوات داماد با لباس عروس هماهنگ باشد تا جمع‌بندی زیبایی در ظاهر زوج عروسی به وجود آید.

در نهایت، برای انتخاب کراوات مناسب برای داماد، بهتر است با سلیقه و سبک شخصیت خود و همچنین با عواملی مانند تم مراسم و رنگبندی لباس دیگران هماهنگی داشته باشید تا بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها