|
کدخبر: 303062

اصناف بهتر از نمایندگان مجلس درد جامعه را می فهمند

جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق اصناف تهران با حضور دکتر موسی پورحسینی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکز پژوهش های مجلس، حمیدرضا رستگار، رئیس، احمد ابوالحسنی و محمدرضا فرجی نواب رئیس اتاق اصناف تهران روز چهارشنبه ۱۸ مرداد در محل کمیسیون ها این اتاق برگزار شد.

در راستای ایجاد تعامل و همکاری های بیشتر بین اتاق اصناف تهران و مجلس شورای اسلامی برای بررسی، پیگیری و رفع چالش های اصناف در حوزه های مختلف بویژه قوانین و آیین نامه های مرتبط با حوزه کاری آنها، کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق اصناف تهران این هفته با حضور عضو شورای مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و به ریاست مجتبی جعفری برگزار شد.

دکتر موسی پورحسینی، نماینده مجلس شورای اسلامی در جریان برگزاری این کمیسیون طی سخنانی گفت: از سوی رئیس قوه مقننه، جناب آقای دکتر قالیباف ماموریت دارم تا ضمن رساندن پیام تقدیر و قدردانی ایشان از تمام همکاری ها و همراهی های اصناف در تامین امنیت اقتصادی و ایجاد آسایش برای مردم اعلام کنم مجلس شورای اسلامی آمادگی هر گونه همکاری و تعامل بیشتر با اصناف را دارد.

وی به نیابت از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مسئولان و دست اندرکاران اصناف اگر جایی می بینند قوانین، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و همچنین اجرای آنها ناکارامد است، اگر نظارت ضعیف بوده و به گونه ایی است که در کار اصناف خلل به وجود می آورند ضمن اعلام مشکل و مرکز به وجود آورنده آن، راهکارها و پیشنهادات خود را نیز به مجلس اعلام و انتقال دهند و بدون شک مطمئن باشند مجلس آماده هر گونه همکاری و تعامل با اصناف است.

عضو شورای مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدون شک اصناف بهتر از تک تک نمایندگان مجلس مشکلات و چالش های اقتصادی حاکم بر جامعه را می دانند؛ چرا که با گوشت و پوست خود با تمام شرایط اقتصادی( تورم، رکود، تحریم، . . .) دست و پنجه نرم می کنند؛ لذا با توجه به این موضوع و پتانسیل بالایی که در میان این قشر وجود دارد می توان کارهای بسیاری انجام داد.

وی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش های مجلس دارای ۱۴ هزار گزارش است گفت: پیشنهاد می کنم با استفاده از این منبع بزرگ، گزارشاتی را که در حوزه اصناف در این پژوهشکده وجود دارد مطالعه کنید؛ ضمن اینکه آمادگی داریم تمام اطلاعات و داده های به دست آمده را در اختیار شما بگذاریم تا با هماهنگی و همکاری بتوانیم در محدوده اختیارات مجلس گام هایی را برداریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر راهکار و بسته پیشنهادی که از سوی اصناف برای قانونگذاری و یا اصلاح قانونی به مجلس برسد مطمئنا در حوزه وظایف مجلس مورد توجه و اقدام خواهد شد.

در این جلسه همچنین مجتبی جعفری، رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بر تدوین قوانینی در رفع چالش های اصناف و قوام آنها، ایجاد ارتباط بین کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، رفع و اصلاح قوانین و آیین نامه های متعدد در راستای حذف رانت ها و تسهیل کسب و کارها تاکید کرد.

منبع: اتاق اصناف تهران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها