|
کدخبر: 301459

دعوای دولت و مجلس بالا گرفت!

درحالی که برخی نمایندگان مجلس خواهان مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به دلیل مغایرت آن با قانون برنامه ششم توسعه و سایر ایرادات لایحه بودند؛ دولت با درخواست آنها مخالف کرد.

سیاست دعوای دولت و مجلس بالا گرفت!

۸ روز قبل بود که جمعی از نمایندگان مجلس خواهان مسکوت ماندن بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی شدند.  پس از آن هم جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، نسبت به مغایرت لایحه با قانون برنامه ششم  تذکر داد. البته موضوع مغایرت لایحه با قانون برنامه ششم را قبل از تصویب کلیات لایحه یکی از نمایندگان تهران به محمدباقر قالیباف اعلام کرده بود. اما رئیس مجلس از این موضوع عبور کرد و در نهایت کلیات لایحه با ایرادات متعدد تصویب شد.

به دنبال تصویب کلیات لایحه هم  دولت پاسخ مثبتی به نمایندگان معترض نداد. حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر گفت: ما موضوع مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را با نماینده دولت مطرح کردیم و او این موضوع را به هیات وزیران منتقل کرده است؛ اما دولت با درخواست ما موافقت نکرد. او افزود: ما دیگر در این زمینه نمی توانیم کاری کنیم؛ مگر اینکه دولت نظرش را تغییر دهد.

 بعید به نظر می‌رسد، دولت نظرش را  تغییر دهد؛ چون مدت‌هاست به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی است. برهمین اساس هم علیرضا شاهپری مدیرکل امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور  از  جدا شدن بخش‌هایی از وزارت صمت و کشاورزی و انتقال آنها به وزارت بازرگانی جدید خبر  داد. به گفته او در راستای لایحه قانون تشکیل وزارت بازرگانی، ۷ سازمان و شرکت به وزارت بازرگانی جدید منتقل می‌شوند.

شاهپری مطابق لایحه، سازمان توسعه تجارت، شرکت نمایشگاه بین المللی، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و صندوق ضمانت صادرات ایران قطعا به وزارت بازرگانی منتقل می شوند.

او گفت: بخش تولید در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت باقی می‌ ماند و در واقع بخش ذخیره سازی، توزیع و تنظیم بازار به وزارت بازرگانی منتقل می شود.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها