|
کدخبر: 296610

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بازگشت بورس به مسیر سقوط / نمادهای تاثیرگذار معرفی شد + نقشه بازار

بورس در معاملات ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۱۱۰۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۴۴۸ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد بازگشت بورس به مسیر سقوط / نمادهای تاثیرگذار معرفی شد + نقشه بازار

بورس  بهار سال جدید را با پتانسیل رو به رشد آغاز کرد و به سهامداران نوید روزهایی صعودی را داده است. در فروردین و اردیبهشت سال جاری روند بازار و شاخص کل صعودی ادامه یافت و سهامداران را به روند بازار امیدوار کرد. در هفته های اخیر ورق برگشت و شاخص کل با ریزش و اصلاح شدیدی روبرو شد که در واکنش به این اتفاق مدیران بورسی این روند را طبیعی می دانند. هر چند خبرهای حاشیه ای هم در زمینه سیاست و هم مصوبات دولت همچنان اثربخش و تاثیرگذار بر روند معاملات است.

برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات روز چهارشنبه بعد از تعطیلات را با رشد نسبی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهش یافت، طوریکه در میانه بازار به رشد بالای ۵ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شستا، شپنا، شبندر، تاپیکو، وتجارت، وبصادر و شتران با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد  کاهشی شد تا با رشد ۲۳۱ واحدی به ۷۷۶ هزار و ۶۴۶ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۸۴,۱۴۴,۱۸۹.۳۵۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۱,۴۳۳.۴۸۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۸۱۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، وسپهر، صبا، شگویا، زاگرس، هرمز و وهور هستند.

نمادهای-بورسی

  • رضا ارسالی در

    پدر مردم رو در اوردین زندگی همه رو سیاه کردین با این بورس آشغال مردم دیگه گول شم ا رو نمیخورن

ارسال نظر