|
کدخبر: 296050

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

رشد بورس در معاملات / فارس صدرنشین نمادهای صعودی + نقشه بازار

بورس در معاملات ۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ با رشد ۱۳۰۴۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۴۳۸ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد رشد بورس در معاملات / فارس صدرنشین نمادهای صعودی + نقشه بازار

بورس  بهار سال جدید را با پتانسیل رو به رشد آغاز کرد و به سهامداران نوید روزهایی صعودی را داده است. در فروردین و اردیبهشت سال جاری روند بازار و شاخص کل صعودی ادامه یافت و سهامداران را به روند بازار امیدوار کرد. در هفته های اخیر ورق برگشت و شاخص کل با ریزش و اصلاح شدیدی روبرو شد که در واکنش به این اتفاق مدیران بورسی این روند را طبیعی می دانند. هر چند خبرهای حاشیه ای هم در زمینه سیاست و هم مصوبات دولت همچنان اثربخش و تاثیرگذار بر روند معاملات است.

برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته را با رشد نسبی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهش یافت، طوریکه در میانه بازار به رشد بالای ۱۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فارس، میدکو، وبملت، کگل، وتجارت، پارسان و نوری با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۹ خرداد ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد  کاهشی شد تا با رشد ۱۰۸۸۴ واحدی به ۷۷۳ هزار و ۸۹۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بیش از ۱۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۸۴,۲۷۶,۴۲۲.۶۶۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۸۷,۷۶۷.۴۶۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱‍۱.۱۴۴ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز فغدیر، وسپهر، خاور، خدیزل، دی، کگهر و زاگرس هستند.

نمادهای-بورسی

  • ناشناس ارسالی در

    فقط سیاست دولت و حرفهای بی اساس سرمایه مردم نابود می‌کند برای مهار تورم ۸۰درصد را بازار سرمایه مهار می‌کند از بورس فقط حمایت

ارسال نظر